שוק הנדל"ן בארה"ב שוקע: התחלות הבנייה צנחו ב-10.6%

מספר התחלות הבנייה באפריל הסתכם ב-523 אלף לעומת צפי ל-563 אלף ■ מספר אישורי הבנייה נפלו ב-4% והסתכמו ב-551 אלף

שוק הנדל"ן בארה"ב ממשיך לשקוע. לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסמו שני נתונים המצביעים על קביעה זו, כאשר בחודש אפריל נפלו מספר אישורי הבנייה ב-4% והסתכמו ב-551 אלף, במונחים שנתיים, לעומת צפי ל-590 אלף.

בנוסף דווח כי מספר התחלות הבנייה צנח ב-10.6% באפריל ל-523 אלף, במונחים שנתיים, לעומת צפי ל-563 אלף. זאת, לאחר שהנתונים לחודש מארס עודכנו כלפי מעלה ל-585 אלף לעומת דיווח קודם על 549 אלף.

לעומת חודש אפריל בשנה שעברה צנח שיעור התחלות הבנייה למגורים ב-23.9%, הירידה החדה ביותר שנרשמה מאז אוקטובר 2009.

נציין עם זאת, כי מספר הבתים החדשים שבנייתם הושלמה עלה באפריל ב-4.1% ל-554 אלף.

נראה כי מלאי הבתים הגדול המוצעים כיום למכירה בארה"ב בעקבות הגידול בהיקף הבתים המעוקלים הנמכרים נמוך בהרבה משווי המשכנתאות בהן נרכשו, אינו מעודד את הקבלנים לקחת על עצמם פרויקטים חדשים - דבר הממשיך את המגמה ארוכת הטווח של חולשת שוק הנדל"ן האמריקני, שאינו מצליח להתאושש מאז משבר הסאב-פריים. למרות שהקבלנים מצפים לשיפור קל במכירות הבתים במהלך חודשי האביב, ב-6 החודשים הבאים הצפי הוא שהשוק ימשיך להיחלש.

נתון נוסף שפורסם היום על ידי הפדרל ריזרב לפני פתיחת המסחר היה גם הוא מאכזב, כאשר פורסם כי הייצור התעשייתי היה נמוך מהציפיות באפריל והצביע על כך שלא היה שינוי לעומת צפי לעלייה של 0.3%. זאת, על רקע המחסור בחלקים מיפן (לאחר רעידת האדמה שם), הפגיעה העיקרית היתה בתעשיית כלי הרכב האמריקנית. גם הנתונים לחודשים מארס ופברואר עודכנו כלפי מטה.

לראשונה מזה 9 חודשים רצופים, דווח היום על ירידה בפעילות במפעלים האמריקנים באפריל בשיעור של 0.4%.