יועמ"ש ההסתדרות החתים כרטיס נוכחות של בת-זוגו

עו"ד אלון לוין, שעבד בהסתדרות 16 שנה ונהג לכאורה להחתים את כרטיס הנוכחות של בת-זוגו באופן שיטתי, אולץ לפרוש ■ לוין ובת-זוגו, שהתפטרה גם היא, מסרו: "זו רכילות מרושעת"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ומנכ"ל הארגון, עמרי כהן, עימתו לאחרונה את היועץ המשפטי של ההסתדרות, עו"ד אלון לוין, עם שורה של ראיות לכאורה המצביעות על כך שהוא נהג להחתים באופן שיטתי את כרטיס הנוכחות של בת-זוגו המועסקת גם היא בארגון - זאת בשעה שלא הגיעה בפועל לעבודה. זמן קצר לאחר מכן הודיע לוין על פרישה, אחרי 16 שנים בארגון. גם בת-זוגו התפטרה לאלתר - כך נודע ל"גלובס".

גורמים בארגון הביעו אכזבה מהדרך בה סיים לוין את תפקידו, וציינו כי הוא הפעיל שיקול-דעת מוטעה שנבע לא מכוונות פליליות, אלא מרצון לסייע לבת-זוגו בתקופה האחרונה. עם זאת, נודע כי עיני לא יכול היה להשלים עם ההתנהלות שיוחסה ללוין, במיוחד לאור תפקידו המשפטי.

למרות עבירת המשמעת הקשה שיוחסה ללוין ולבת-זוגו, הם יזכו לפיצויים ולכל המגיע להם על-פי דין. מאז שנודעה הפרשה בסוף השבוע שעבר, שוררת מבוכה רבה במסדרונות ההסתדרות.

עו"ד לוין מסר בתגובה: "אחרי 16 שנים בארגון, בגיל 55, החלטתי לפרוש מיוזמתי ולעבור למגזר העסקי. יש לי מלוא הערכה לארגון וליו"ר הארגון. לגבי הטענות שהועלו, אלה דברים בגדר רכילות מרושעת, ואני מכחיש אותם. להבנתי, יש בהם משום הכפשה ביודעין, על כל המשמעויות".

בת-זוגו של לוין מסרה: "מדובר ברכילות מרושעת ואיומה". מההסתדרות הכללית נמסר: "אלון לוין ובת-זוגו החליטו לפרוש מרצונם, ואנו מאחלים להם בהצלחה".

פרישתו של לוין מתווספת לרשימה מתארכת של בכירים אחרים שפרשו לאחרונה מהארגון. האחרון שבהם הוא היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, שעזב לטובת שותפות במשרד בכר פישר וול אוריון ושות'.

מקורבתו של עיני, רוית דום, מונתה לתפקיד מנכ"ל רשת בתי-הספר של עמל, שהיא חברת-בת של הארגון. כן עזבו גם גד לוטן, ששימש כמנכ"ל; רו"ח יגאל דן, ששימש כמנכ"ל חברת העובדים; ומירה ארינו בסקי, ששימשה בתפקיד מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.