הוט תקים רשת אינטרנט חדשה ב-1.5 מיליארד שקל

היקף ההשקעה המוערך בפרויקט הסיבים האופטיים לבניינים: 1.5-2 מיליארד שקל על פני מספר שנים ■ הוט מגדירה הפרויקט כשדרוג הרשת הקיימת, אך למעשה מדובר בהקמת רשת העתיד

‎‎בהשראת הבעלים החדשים בהוט , פטריק דרהי, מתחילה החברה לעבוד על פרויקט הדגל שלה בתחום התשתיות - סיבים אופטיים לבניינים.

הוט מגדירה את הפרויקט כשדרוג של הרשת הקיימת, ואולם בפועל זהו פרויקט שניתן להשוותו לבניית רשת חדשה, רשת העתיד של החברה. סדרי הגודל של הפרויקט הם 1.5-2 מיליארד שקל, שיתפרסו על פני מספר שנים.

במסגרת הפרויקט מתכננת הוט להגיע עם סיב אופטי לכל בניין בארץ. הבעיה המרכזית היא בערים הגדולות, שבהן התשתית של הוט עוברת דרך בזק, והחברה תידרש להגיע לסיכומים עמה כדי להיעזר בה ולהשתמש בתשתיותיה. מכאן המשא-ומתן שמנהלת החברה עם בזק ושעליו דווח ב"גלובס".

לפרויקט בסדר גודל כזה יש משמעות גם מבחינת היקף כוח-האדם שיועסק בו‏, והחברה מתכננת בעיקרון לעבוד עם קבלנים חיצוניים ולא לקלוט חדשים.

ככל הידוע‏, הפרויקט טרם אושר במוסדות החברה בצורה רשמית, ואולם ברור כי החברה תידרש לפרויקט, וככל שתקדים כך ייטב. הרשת של הוט אינה יציבה דיה, ובמקומות רבים היא התיישנה ומתקשה לשאת את העומסים שנוצרים בה.

בנוסף, הרשת של הוט אמורה גם לספק את הבסיס לחיבור תשתיות חברת מירס שמקימה רשת סלולרית חדשה, ונדרשת אף היא לרשת נייחת מתקדמת לחיבור כל אתריה מבחינת תמסורות.

הרשת המשודרגת, או החדשה, תהווה מענה מבחינתה של הוט לכל מה שתציע בזק בעתיד, ותאפשר להתמודד גם עם האיום התיאורטי שמספק מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל.

נסביר כי כרגע רשת הטלוויזיה של הוט אינה עובדת על רשת האינטרנט, ואולם לא מן הנמנע כי בעתיד הקרוב חלק משידוריה כן יעברו דרך האינטרנט, ולצורך כך החברה צריכה להיערך ולבצע השקעות כבדות ברשת.

מהוט נמסר בתגובה: "כחברה הרואה את עצמה בחזית הטכנולוגיה השקענו בשנתיים האחרונות בשדרוג הרשת וציודי הקצה, ובכוונתנו להמשיך במגמה זו".‏‎‎‏