גזרו עליה קופון? באליגם תובעת את גרופון על הפרת זכויות

טוענת כי חברת הקופונים המובילה גרופון רכשה תוצאות חיפוש ממומנות בגוגל תחת השם "באליגם", שמפנות לאתר שלה ■ סכום התביעה עומד על 550 אלף שקל

‎‎חברת הקופונים באליגם הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה על סך 550 אלף שקל נגד חברת הקופונים גרופון, שרכשה בינואר השנה את אתר גרופר הישראלי ומפעילה אותו תחת שמה.

באליגם תובעת את גרופון ישראל על הפרות בוטות וחוזרות של זכויותיה הקנייניות, שכל מטרתן ליהנות מהמוניטין שלה תוך התערבות בלתי הוגנת בעסקיה ותוך הפרת הסימן המסחרי הרשום שלה.

‏שני האתרים - באליגם וגרופון - הם בין השחקנים המובילים בשוק הקופונים בישראל שמגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה האחרונה, עת החל לפעול בישראל ענף הדילים היומיים. האתרים, כמו גם חברות מתחרות, מציעים מדי יום קופון לעסקים שונים, כמו מסעדות ומכוני ספא, בהנחות של עשרות אחוזים.

‏‏‏מכתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד אלדד אפרוני, עולה כי בחודש דצמבר אשתקד גילתה באליגם כי בהזנת שם האתר באנגלית במנוע החיפוש של גוגל, אחת התוצאות הראשונות שעלו כקישור ממומן (תוצאת חיפוש שמשלמים עליה) הופיעה חברת גרופון תחת הכותרת ‏‏baligam‏. לחיצה על הלינק הפנתה לעמוד שבו הודעה על כך שגרופון צפויה להתחיל את פעילותה בישראל ומזמינה את הגולשים להזין את כתובת המייל שלהם כדי לקבל עדכון על דילים יומיים. ‏

התובעת מציינת כי פנתה בעניין לגרופון העולמית בסוף דצמבר - טרם כניסתה הרשמית לישראל באמצעות רכישת אתר גרופר - ודרשה לחדול לאלתר מהשימוש בשם ‏baligam‏ לצורך פרסום שירותיה. אך לדברי התובעת, האזהרה לא עזרה, והמקרה חזר על עצמו שוב בינואר השנה, וגם אז נשלח מכתב אזהרה ובו דרישה לחדול מפרסום מודעות צמודות חיפוש הנושאות את שם האתר באליגם אך מפנות לאתר גרופון ישראל.

על-פי כתב התביעה, הנתבעת השיבה למכתב ההתראה והכחישה את המעשים המתוארים ואת העובדה כי הם נעשו על-ידה או בידיעתה וכי מעשים אלה יופסקו. ‏אך מכתב התביעה עולה כי בחודש מארס חזר המקרה על עצמו בדיוק באותו האופן. באליגם שוב שלחה מכתב התראה ובו ציינה אף כי היא מבקשת מהנתבעת להעביר לה הצעה לפיצוי משמעותי בגין הפרת זכויותיה הקנייניות, אך מכתב זה לא נענה.

‏‏‏כעת, כאמור, מגישה באליגם תביעה על סך 550 אלף שקל נגד גרופר/גרופון וטוענת כי שתי החברות - שפועלות למעשה תחת מקשה אחת - גזלו את המוניטין של התובעת, התעשרו שלא כדין על חשבונה והתערבו בצורה לא הוגנת בעסקיה.

כמו כן דורשת באליגם כי בית המשפט ייתן צו מניעה קבוע לנתבעות לחדול לאלתר וכן לעתיד מכל שימוש בסימן המסחר הרשום של התובעת. ‏מגרופון ישראל נמסר בתגובה: "ברגע שהתביעה תגיע לידנו, נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט". ‏‎‎‏

באליגם גרופון
 באליגם גרופון