מנכ"ל בזק בינלאומי מבקש מכחלון הקלות לעסקים

ההקלות שייבקש קשורות לשוק התקשורת לעסקים ■ הערכות: משרד התקשורת ימתין להחלטות ועדת חייק להסדרת השוק

חברת בזק בינלאומי מנסה שוב לשכנע את משרד התקשורת לשנות את עמדתו בעניין המגבלה שהטיל עליה במסגרת פעילותה בשוק התקשורת לעסקים לעניין הטלפוניה. מנכ"ל בזק בינלאומי, איציק בנבנישתי, נפגש אתמול (ג') עם שר התקשורת משה כחלון וביקש ממנו לבחון את הנושא מחדש. על פי הערכות במשרד התקשורת, לא יחול שינוי כרגע במדיניות, אלא המשרד ישאיר את הנושא להכרעה בוועדת חייק שאמורה לקבוע כללים להסדרת שוק התקשורת.

בזק בינלאומי סובלת מבעיה בכל הקשור ליכולתה למכור צירים המשמשים לטלפוניה ללקוחותיה העסקיים. החברה רשאית למכור שירותי טלפוניה ללקוחות פרטיים, ואכן עושה זאת, אך לקוחות עסקיים נדרשים לחיבור למרכזיות העסקיות (ציר PRI), וחיבור כזה אסור לבזק בינלאומי למכור, בשל השתייכותה לקבוצת בזק.

החוזק של קבוצת בזק בשוק העסקים מטריד את משרד התקשורת שחושש מכך שאם יאפשר לבזק בינלאומי להיכנס לשוק העסקים עם צירי PRI, היא תהפוך להיות שלוחה של בזק, ותמכור שירותים בהנחות שלחברה האם שלה בזק אסור למכור.

העובדה שבזק היא עדיין מונופול בשוק העסקי, מחייבת פיקוח על המחירים של השירותים שלה, וכן בשירותים לעסקים מצד החברות הבנות. ההקלות שנותן המשרד לבזק נוגעות לנתחי השוק של כל הקבוצה בטלפוניה ולא באופן פרטני לבזק, אבל בזק בינלאומי בכל מקרה סובלת מכך שיש לה לקוחות רבים אשר מחפשים פתרונות לחיבור מרכזיות ארגוניות והיא אינה יכולה לספק אותם, בעוד שמתחרותיה כן יכולות.

כאמור, ועדת חייק פועלת להסדרה מחדש של שוק התקשורת, ולכן ספק אם משרד התקשורת ירצה לעסוק בנושא הפרטני של בזק בינלאומי לפני שהוועדה תגיש את המלצותיה הסופיות.