אישום: עו"ד פינקלשטיין שילם מאות אלפי שקלים על פגיעה ביריביו

עו"ד גור פינקלשטיין נאשם בניסיון לרצוח את בן-זוגה של גרושתו, ניסיון לפגוע במהנדס עיריית ת"א שוטה חובל וניסיון לפוצץ מרכז של כת הסיינטולוגיה, זאת בעזרת בני משפחת באכר מיפו

‎‎עו"ד גור פינקלשטיין ניסה לרצוח וקשר קשר לרצוח גורמים שונים, במסגרת פעילותו במסגרת חולייה עבריינית, ושילם מאות אלפי שקלים בעבור פגיעה ביריביו - כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (ה') נגד פינקלשטיין ו-5 נאשמים נוספים ממשפחת באכר היפואית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. ‏

פינקלשטיין משמש כיזם של פרויקט שיפוץ מבנה ביפו, שהוכרז כבניין לשימור ואמור לשמש מרכז לימוד של כת הסיינטולוגיה. חלק מהנאשמים האחרים הם עובדים במבנה הסיינטולוגיה.

לפי כתב האישום, הנאשמים ניסו לפגוע במהנדס עיריית תל-אביב, שוטה חובל, בעקבות הנחייתו להוציא צו הפסקת עבודה לפרויקט שיזם פינקלשטיין.

פינקלשטיין, ביחד עם שניים מאנשיו, הטמינו מטען חבלה מתחת לרכבו של חובל ופוצצו אותו. המטען גרם לנזקים כבדים, ובנס חובל עצמו לא נפגע. בהמשך, על-פי כתב האישום, הנאשמים גם תקפו את חובל ליד מקום עבודתו בשוקר חשמלי ובמהלומות בפניו וגרמו לו חבלות. לפי כתב האישום, השניים קיבלו מפינקלשטייו סכום של 50 אלף שקל עבור תקיפת חובל.

‏עוד מואשם פינקלשטיין בניסיון לרצוח את דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתו, באמצעות סכין וחומצה, ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה. לפי כתב האישום, בתמורה לניסיונות הפגיעה בכהן שילם פינקלשטיין סכומים שנעו בין 120 ל-140 אלף שקל, ובתמורה לפגיעה במרכז הסיינטולוגיה הוא שילם כ-60 אלף שקל.

הודאות בהקלטות סתר

‏במקביל הואשמו 3 מבני משפחת באכר בקשירת קשר לביצוע פשע - כשתכננו לרצוח את השייח' נואר דכה, שעמו היו מסוכסכים, וזאת באמצעות הנחת מטען למכוניתו של השייח' בצאתו ממסגד חסן בק ביפו.

בחומר החקירה מחזיקה התביעה בהודאה של כמה מהנאשמים בפני מדובבים, בהקלטות סתר ובעדויות של עדי ראייה.

סנגורו של פינקלשטיין, עו"ד אבי חימי, אמר כי "בתקשורת פורסם כי עו"ד פינקלשטיין היה שותף למזימה, ולפיה יפוצץ שייח' ביפו ויפוצץ מסגד. היום, משהוגש כתב האישום, התברר שלא מניה ולא מקצתיה".

השופט ציון קאפח הורה להשאיר את פינקלשטיין במעצר במשך שבועיים נוספים. צו איסור פרסום הוטל על זהותו של עד המדינה בפרשה. השופט גלעד נויטל יעמוד בראש הרכב השופטים שינהל את המשפט. ‏‎‎‏(פח 34398-05-11). ‏‎‎‏