דן פנחסי מונה למנכ"ל דש גמל במקום אורן חנוכה

מנכ"ל דש ידין ענתבי ראיין באחרונה מספר מועמדים, לקראת עזיבתו הצפויה של חנוכה בחודש ספטמבר הקרוב, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כשבוע

נמצא מחליף לאורן חנוכה: דן פנחסי, מנכ"ל כלל גמל ימונה למנכ"ל דש גמל במקומו של חנוכה. כך נודע ל"גלובס".

מנכ"ל דש ידין ענתבי ראיין באחרונה מספר מועמדים, לקראת עזיבתו הצפויה של חנוכה בחודש ספטמבר הקרוב, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כשבוע.

פנחסי, 45, מנהל את קופות כלל גמל שבבעלות כלל ביטוח מאז 2006. פנחסי צמח בעולם הביטוח, ובתחילת דרכו שימש כמפקח רכישה, והיה מנהל מכירות ארצי של פנסיה, גמל והשתלמות במגדל. בשנת 2002 עבר להפניקס והיה מנכ"ל קרן הפנסיה של החברה. ב-2004 הגיע לכלל ביטוח, תחילה כמנהל שיווק ומכירות של אגף הפנסיה שהוקם אז, ולאחר מכן כמנכ"ל קרן הפנסיה המאוחדת "מיטבית עתודות".

חנוכה, 41, נחשב למנכ"ל מצוין, והוא חתום על הצלחת דש גמל, יחד עם מנכ"ל דש הקודם קובי לוינסון. דש גמל, המנהלת 22 מיליארד שקל, צמחה בתוך שנים ספורות בקצב דו-ספרתי. כמעט תמיד היא הובילה את טבלת הגיוסים, וגם ביצועי הקופות שלה היו בדבוקה העליונה. לכן מציאת מחליף לחנוכה אינה משימה פשוטה, בוודאי לאור התחרות הגבוהה בשוק הגמל, והמחסור במנהלים איכותיים ומנוסים בתחום.

חנוכה מונה לתפקיד במארס 2004, כשדש גמל ניהלה 3.2 מיליארד שקל. בסוף שנת 2005, ערב רפורמת בכר, ניהלה דש גמל כבר 6 מיליארד שקל, וכעבור ארבע שנים, בדצמבר 2009, נוהלו על ידי החברה יותר מ-19 מיליארד שקל. כל זאת כתוצאה מצמיחה אורגנית, כמעט ללא רכישות.

הצלחתו של חנוכה תורגמה למספרים, ולכיסו הוא משלשל מדי חודש שכר בסיס של 55 אלף שקל, לא כולל מענקים על הישארותו בתפקיד ובונוסים אחרים. כך, שכרו בשנה האחרונה עמד על 5.3 מיליון שקל, רובם בונוס.

בנוסף, חנוכה מימש ב-2008 אופציות ל-3% ממניות דש גמל תמורת 18 מיליון שקל, ועם עזיבתו הוא יהיה זכאי למענק נוסף, בגובה חמש משכורות.