לבייב מכר במאי מניות באלון USA ב-13.2 מ' ד'

אפריקה ישראל בתגובה: פעילות אלון USA אינה סינרגטית לקבוצת אפריקה, ולכן החזקותיה בחברה ימומשו עד תום

בעלי העניין בחברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני לא מפסיקים לממש מניות, ואחד מהם הוא חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. כפי שציינו כאן בעבר, אפריקה, אחת מבעלות מניות המיעוט בחברת האנרגיה אלון USA, החלה באחרונה לממש את החזקותיה בחברה, וזאת לאחר שמניית אלון USA זינקה בשיעור של 95% מתחילת השנה. שווי החברה עומד כרגע על 643 מיליון דולר.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי אפריקה ישראל ממשיכה להנזיל את החזקותיה בחברה, ומתחילת החודש ביצעה ארבעה מימושים נפרדים בשווי כולל של 13.2 מיליון דולר, ולפי מחירים שנעו בין 11-13.58 דולר. המחיר הנוכחי של מניית אלון USA הוא 11.67 דולר, לאחר שזו התממשה קמעה בימים האחרונים.

מאפריקה ישראל נמסר בתגובה, כי החברה קיבלה החלטה אסטרטגית שלפיה החזקותיה באלון USA אינן סינרגטיות לפעילותה, ולכן הן ימומשו עד תום. לאחר המימושים האחרונים נותרו לאפריקה מניות בשווי של 22.3 מיליון דולר המהוות 3.4% מהון המניות של החברה.

אלון USA היא חברה בת של קבוצת אלון הפרטית, אשר נמצאת בבעלות דודי ויסמן ושרגא בירן (50.4% יחדיו) ותנועת הקיבוצים (46.9%). החברה מפעילה שלושה קומפלקסים של בתי זיקוק במערב ארה"ב וכן רשת של כ-300 חנויות נוחות. לאחר שנתיים של הפסדים כבדים ועל רקע שיפור משמעותי במרווחי הזיקוק סיימה אלוןUSA את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 13.1 מיליון דולר.

סביר מאוד להניח כי העיתוי שבו בוחרת אפריקה ישראל לממש את החזקותיה באלון USA אינו מקרי. לא רק שמניית האחרונה שואפת אוויר פסגות, לאפריקה ישראל לא תזיק הזרקת מזומן נוסף שתסייע לה לרכוש את החזקות בעל מניות המיעוט בחברה הבת AFI פיתוח, ולפרוע חלק מחובותיה הפיננסיים.