בוטל ההסכם של אוריגו; אלרואי ימשיך לחפש פתרונות לקבוצת קמן

קרן המנוף הייתה אמורה להשקיע 50 מ' ש' במנדלסון, חברה בת של קמן, ולשלם עוד 15 מ' ש' לקמן, בתמורה ל-43.3% ממניות החברה הבת

בפעם שנייה בשבועות האחרונים מגעים מתקדמים למימון מצידה של קרן המנוף אוריגו לא מבשילים לכדי עסקה. מגעים בין הקרן לבין חברת מנדלסון מקבוצת קמן של רוני אלרואי, לא הגיעו לכדי סיכום, ובהתאם לכך בוטל מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים לפני חודשים ספורים.

התפתחות זו באה זמן קצר לאחר שמגעים לעסקת מימון אחרת שהובילה אוריגו - מול ערוץ 10 של יוסי מימן - לא הבשילו להסכם סופי.

קמן , חברת החזקות הפועלת בתחומי התעשייה והקמעונות, דיווחה על הפסד של 94 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2010, שהעביר את חברת ההחזקות לגירעון של 28 מיליון שקל בהון העצמי. רואי החשבון של קמן העניקו לחברה הערת "עסק חי" מותנית בדוחות. בעקבות ההפסד הכבד לא עומדת קמן בהתניות הפיננסיות מול מחזיקי האג"ח, וכן מול המערכת הבנקאית. היקף החוב של קמן (סולו) בסוף שנת 2010 הסתכם בכ-300 מיליון שקל, מתוכו 85 מיליון שקל הנם חוב בשלוש סדרות אג"ח.

קמן הודיעה בהתייחס לביטול ההבנות מול אוריגו כי "מכיוון שלא נחתם הסכם מפורט בין הצדדים עד 18 במאי, אזי בהתאם לתנאים שנקבעו במזכר ההבנות הוא בא לכדי סיום מבלי שהדבר ייחשב כהפרת הסכם. לאור האמור, החברה בוחנת אפשרויות אחרות לביצוע השקעה בחברה ו/או למכירת מניות החברה לצדדים שלישיים".

בסביבת קמן מציינים שהחברה כבר מקיימת מגעים להשגת אשראי, ושהקשר עם אוריגו לא נותק. באסיפת מחזיקי אג"ח שקיימה קמן לאחרונה הובעה ביקורת על השווי שלפיו אמורה הייתה אוריגו להשקיע בחברה הבת מנדלסון.

על פי הסכם ההשקעה אמורה הייתה קרן המנוף להשקיע 50 מיליון שקל במנדלסון, הפועלת בתחום תשתיות המים, ולשלם עוד 15 מיליון שקל לקמן, בתמורה ל-43.3% ממניות החברה הבת. אחד המחזיקים באסיפה אמר, כי "התחושה האישית שלי היא שהשווי הנמוך נובע מבהלה או מפאניקה. השאלה היא אם אי אפשר להתממן בדרכים אחרות?". רגינה אונגר, מנכ"לית קמן אחזקות, השיבה באותה אסיפה כי "אוריגו היא שותף מצוין, שיעזור לנו לשפר את הרווחיות של מנדלסון".

במקביל לביטול הסכם ההשקעה בחברה הבת, דיווחה היום קמן על זימון אסיפת מחזיקי אג"ח ג' שתתקיים ב-31 במאי, שבה תציג הנהלת החברה למחזיקים מתווה, שיהווה חלופה להתניות הפיננסיות שאליהן התחייבה החברה. המחזיקים יתבקשו לתת אישור עקרוני למתווה, ולאחר מכן תנוסח הצעת הסדר מפורטת.

קרן המנוף אוריגו של גבי טרבלסי, גיא ועדיה ודייב גל מנהלת נכסים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, והעסקה האחרונה שהיא מובילה היא מול חברת הפרויקטים אורד של משפחת אדורם וקרן שמרוק.