צה"ל נערך על גבול הצפון; מג'דל שמס - שטח צבאי סגור

(עדכון) - כוחות צה"ל ומשטרה נערכים היום באזורי הגליל והגולן מחשש שאלפי מפגינים ינסו לחדור את גבולות ישראל מסוריה ומלבנון, כפי שקרה בתחילת השבוע

אחרי מאורעות "יום הנכבה" ביום ראשון, בהם הסתערו מאות סורים, לבנונים ופלסטינים על גדר הגבול בצפון וחלקם התפרצו לשטח ישראל, נערכים היום בצה"ל ובמשטרה לקראת ניסיון נוסף. כוחות גדולים נפרשו באזור הגליל והגולן לאורך הגבול, במטרה לסכל כל ניסיון שכזה.

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, הכריז על הכפר מג'דל שמס וכל יישובי צפון רמת הגולן הנמצאים בסמוך לגבול עם סוריה, כעל שטח צבאי סגור - החל מהבוקר ועד הלילה בחצות. רק תושבי האזור מורשים להיכנס ולצאת.

"צבא ומשטרה בכל מקום"

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אמר היום תושב מג'דל שמס שסירב לחשוף את שמו כי במידה ותסריט אירועי יום הנכבה ישוב על עצמו היום, תושבי הכפר יגנו על המפגינים ולא יעמדו עוד כחייץ בינם לבין חיילי צה"ל.

"משעות הבוקר כוחות משטרה וצבא פרוסים בכפר בכל מקום", אמר תושב הכפר. "מרגישים תנועה של רכבי ביטחון בתוך הכפר, אבל כשהסתכלתי הבוקר מחלון ביתי לעבר 'גבעת הצעקות' לא ראיתי שם אף אחד".

לדבריו, אוטובוס ועליו אנשי התנועה האסלאמית ובראשם השייח' ראא'ד סלאח נסעו הבוקר לכיוון מג'דל שמס אך בכניסה לכפר נחסם האוטובוס ולא הותר לו להיכנס.

ביום ראשון האחרון, מפגינים סורים ולבנונים הגיעו להפגין מול גבולות ישראל עם סוריה ולבנון, רמסו חלק מגדר הגבול והתפרצו לישראל. כוח צה"ל שהיה במקום הצליח לעצור את רוב המסתננים, אך חלקם הצליחו להתחמק ואחד מהם אף נתפס בדרכו לתל אביב.

הביקורת שהושמעה אחרי התקרית כלפי צה"ל הייתה שניתן היה לצפות מראש את התקרית, מאחר והקבוצות התארגנו ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. הפרישה המוגברת היום באה בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות לפיהן היום, אחרי תפילות יום השישי, תנסה קבוצה גדולה של מפגינים לשחזר את המעשה ולהתפרץ לשטח ישראל.

במקביל, בצה"ל ובמשטרה נערכים לאפשרות שמהצד הישראלי, יגיעו מפגינים ערבים ישראלים, לאות תמיכה במתפרצים מסוריה ולבנון.