עיתונאי גלי צה"ל נגד ברק: הפתעה וכעס על אופן הדחת יצחק טוניק

"אירועי היממה האחרונה מצטרפים לשורה של התבטאויות וצעדים בתקופה האחרונה, שנדמה כי מטרתם לפגוע בעצמאות העיתונאית של שידורי התחנה ושל העיתונאים העובדים בה"

בכירי עיתונאי גלי צה"ל יוצאים נגד החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להדיח את מפקד התחנה יצחק טוניק.

בניגוד לטענת לשכת ברק, טוניק טען כי נודע לו על דבר הדחתו אך ורק בעקבות הודעה לעיתונות שהוציאה לשכת השר בעת ששהה באירוע פרידה מדובר צה"ל אבי בניהו.

על-פי גילוי דעת שהוציעו בכירי עיתונאי התחנה, ובהם רזי ברקאי, אילנה דיין, גולן יוכפז ואברי גלעד, נכתב כי "אירועי היממה האחרונה מצטרפים לשורה של התבטאויות וצעדים בתקופה האחרונה, שנדמה כי מטרתם לפגוע בעצמאות העיתונאית של שידורי התחנה ושל העיתונאים העובדים בה". לדבריהם, הם יעשו "כל שנדרש" כדי למנוע פגיעה בתחנה ובהם.

עוד כותבים הבכירים, "הופעתנו לשמוע על החלטתו של שר הביטחון לסיים את כהונתו של יצחק טוניק כמפקד גלי צה"ל. טוניק מילא את תפקידו בצורה טובה וראויה, שיקוליו היו תמיד מקצועיים, תוך שימת דגש על שידורים בעלי אופי מיוחד לתחנות גלי צה"ל וגלגלצ. אנו חשים הפתעה וגם כעס על האופן המוזר מעכשיו לעכשיו שבו נמסרה ההודעה, תוך הפגנת חוסר רגישות משווע".

לדבריהם, "גלי צה"ל היא תחנת רדיו יוצאת דופן בנוף התקשורת הישראלי, משום היותה עצמאית ובו-זמנית ממלכתית, כמו גם בזכות תמהיל השידורים יוצא הדופן שתרומתו לחברה הישראלית ולחיילי צה"ל אינה מוטלת בספק. אנו, עיתונאי התחנה, נעשה כל שנדרש כדי למנוע פגיעה בתחנה ובנו".

עוד חתומים על גילוי הדעת: יעל דן, רינו צרור, דליק ווליניץ, גלית אלטשטיין, אתי אנטה, עומר בן-רובי, עומר ברק, ירון וילנסקי, ג'קי לוי, אסף ליברמן, טלי ליפקין-שחק, נעמה מאור, ליעד מודריק, קובי מנדל, ספי עובדיה, דלית עופר, נורית קנטי, ניב רסקין, אילאיל שחר ורמי שני.

מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "במשך 4 השנים בהן אהוד ברק מכהן כשר ביטחון נשמרה העצמאות העיתונאית של גלי צה"ל מכל משמר, וכך יהיה גם בעתיד תחת המפקד החדש.

"מפקד התחנה יצחק טוניק נבחר על-ידי שר הביטחון אהוד ברק באוקטובר 2007, וסיום כהונתו נבחן לקראת אוקטובר 2010. הכהונה התארכה בשל הצורך לפתור את עניין שידורי החסויות, עניין שנפתר ביום ראשון האחרון בישיבת הממשלה בעקבות דרישת שר הביטחון ברק. לאחר שהעניין נפתר, מונתה ועדת איתור לבחירת מפקד חדש לגלי צה"ל.

"מדובר בתהליך החלפה סדור ומתבקש גם בתחנה הצבאית, כמו בכל גוף אחר שבאחריות שר הביטחון".