הממשלה קבעה: הנהגים ימשיכו לשלם על הפקק בכביש 6

(עדכון) - ועדת השרים פסלה הצעת חוק לחיוב מתן מידע על פקקים בטרם הכניסה לכביש 6 ואיסור על חיוב במקרה של פקק ■ ח"כ רונית תירוש: "להפסיק את תופעת 'הנתקעת וגם שילמת'"

מכירים את התופעה שאתם עולים על כביש 6 ומופתעים מהפקק במקום, ובנוסף אתם נאלצים לשלם על הנסיעה מחיר מלא? אז התופעה המעצבנת הזו תימשך, לאחר שהיום (א') פסלה ועדת השרים לחקיקה את הצעתה של ח"כ רונית תירוש מקדימה, שתחייב לתת מידע על פקקים בטרם כניסה לכביש 6 וכן לאסור חיוב במקרה של עומסי תנועה.

הצעת החוק מתבססת על ההנחה כי כבישי אגרה מהווים פתרון תחבורתי בשעות העומס, ונועדו להסטת העומסים מכבישים שאינם כבישי אגרה. לפיכך, במצב בו ישנו עומס תנועה בכביש אגרה, נאלץ נהג הרכב לשלם למרות שעומד עומד בפקק או מתקדם בנסיעה איטית במיוחד, בדיוק כפי שהיה קורה אם היה בוחר שלא לנסוע באותו הדבר.

"חייבים להפסיק את התופעה של 'הנתקעת וגם שילמת' בכביש 6", אמרה ח"כ תירוש. "כל המטרה של כביש אגרה היא לשלם עבור האפשרות להגיע מהר יותר, ואם התשתיות לא מאפשרות נסיעה כזו - אין סיבה שבעל הרכב ישלם על הנסיעה".

על-פי הצעת החוק, יותקן שילוט אלקטרוני אשר יוצב לפני הכניסה לכביש אגרה ובמרחק סביר ממנה, המאפשר בחירה בין כביש חלופי לבין כביש האגרה. השילוט יוצב באופן בולט הנראה לעיני הנהגים, ויציב מידע עדכני על העומס בכביש האגרה.

בנוסף, הצעת החוק מבקשת לחייב את בעל הזיכיון בכביש 6 להפעיל מוקד טלפוני, אשר יעניק לציבור הנהגים מידע עדכני בדבר עומסי תנועה בכביש האגרה.

"מן הראוי שלפני הכניסה לכביש אגרה יואילו לספר לנו אם אנחנו נכנסים לדרך פנויה או שמע לפקק בלתי נסבל", מסבירה תירוש. "הנהג בכביש חוצה ישראל הוא הלקוח, והוא ישלם רק כאשר הוא מקבל את המוצר עליו הוא שילם - נסיעה מהירה בכביש".

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "מטרתה של הצעת חוק זו היא להבטיח כי נהגים השוקלים לנסוע בכביש אגרה יקבלו מידע על מצב התנועה בו בטרם ייכנסו אליו, ובשלב מוקדם מספיק, כך שיוכלו לבחור לנסוע בכביש חלופי, וימנעו מעומסי תנועה בכביש שנועד להבטיח נסיעה מהירה ויעילה", דברי ההסבר. "בנוסף מבקשת הצעת החוק לחייב קביעת מנגנון בדבר מתן פטור מתשלום אגרה בכביש, במקרה של רכב שעוכב בשל עומס תנועה".