ערב הסעודית תעביר למצרים סיוע כלכלי בסך 4 מיליארד ד'

הסיוע מערב הסעודית למצרים ינתן כ"הלוואות רכות", הפקדות ומענקים, נאמר בתצהיר שפירסם הפילדמרשל טנטאווי המנהיג את המועצה הצבאית השלטת במצרים

ערב הסעודית תעביר למצרים 4 מיליארד דולר כסיוע כלכלי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית היום (א').

הסיוע מערב הסעודית למצרים ינתן כ"הלוואות רכות", הפקדות ומענקים, נאמר בתצהיר שפירסם הפילדמרשל טנטאווי המנהיג את המועצה הצבאית השלטת במצרים. "צעד זה יעמיק את הקשרים ההיסטוריים ואת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות" אמר טנטאווי

נציין כי גם הנשיא האמריקני אמר בנאומו בסוף השבוע שעבר כי ארה"ב החליטה להקל על מצרים ביחס לחוב בסך מיליארד דולר וכמו כן הבטיחה ארה"ב להקצות הלוואות בסך של מיליארד דולר נוספים למצרים. בנוסף ארה"ב תמשיך להעביר למצרים מדי שנה סיוע צבאי בסך 1.3 מיליארד דולר.

"לאחר תקופה ארוכה של כאוס ברחובות מצרים, הנמשך מאז נפילת משטרו של מובארק, סובלת מצרים מאינפלציה, ממחסור בהשקעות, מגידול בגירעון התקציבי ומנפילה בתיירות", אמר היום מוחמד אלברדעי, המועמד הפוטנציאלי לנשיאות במצרים וקרא בדחיפות להשקעות חיצוניות במדינה על מנת לעודד את ההתאוששות הכלכלי בה.

ביום שני האחרון אמר שר האוצר המצרי, סמיר רדוואן כי מצרים קרובה להשלים צעדים הנדרשים לשם קבלת הלוואה בסך 2.2 מיליארד דולר מהבנק העולמי. מצרים גם הגישה בקשה רשמית בשבוע שעבר לקבלת הלוואה בסך 10-12 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית.