רציו: פענוח הסקר הסייסמי ברישיון "גל" - עד ה-15 ביולי

החברה מעדכנת בדוחות הכספיים שלה כי היא עומדת בלוחות הזמנים שקבעה ברישיון "גל"

שותפות חיפושי הנפט והגז רציו עומדת בלוחות הזמנים לעיבוד הסקר הסייסמי התלת-מימדי ברישיון "גל", הסמוך ל"לוויתן". כך עולה מהדוחות הכספיים לרבעון הראשון שפרסמה היום (א') החברה.

רציו, המחזיקה ב-15% מתגלית הגז "לוויתן", השקיעה 18 מיליון דולר בפיתוח המאגר ברבעון הראשון, בהמשך להשקעה של 13 מיליון דולר ברבעון הרביעי. החברה הפסידה 2.2 מיליון דולר ברבעון הראשון והוצאות חיפושי הנפט והגז שלה הסתכמו ב-2 מיליון דולר - ובכללם הוצאות של 300 אלף דולר לסקר הסייסמי התלת-ממדי שהיא עורכת ברישיון "גל".

אתר "גל" ממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. חלקו המזרחי של האתר גובל בחלק הדרום-מערבי של "לווייתן". הדרך למציאת נפט או גז עדיין ארוכה, אך ההיתר ניתן לרציו עד ה-15 באוגוסט 2011. שטח ההיתר הינו כ-1.77 מיליון דונם, בגבולות המים הכלכליים של מדינת ישראל.

רציו מעדכנת בדוחות כי היא עומדת בלוחות הזמנים שלה ברישיון "גל"; החברה השלימה החודש את עיבוד תוצאות הסקר ומתכננת להשלים את פענות הנתונים עד ה-15 ביולי.

בתחילת החודש השלימה רציו גיוס של 258 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות בבורסה, בעיקר לשם המשך מימון קידוח האימות של "לוויתן" וקידוח הנפט המתבצע באתר. החברה מעדכנת בדוחות כי עד כה הושקעו בקידוח "לוויתן" 42 מיליון דולר.

קידוח "לוויתן 2" הופסק החודש ויועבר למקום אחר, מה שגורם לעיכוב של 3 חודשים לפחות בלוחות הזמנים של הקידוח. מדובר בקידוח אימות המבוצע מאז 20 במארס על-ידי אסדת Pride North America, ונועד לאמת את הממצאים בקידוח "לוויתן" הראשון, שבו נמצאו 16 TCF (טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי. קידוח זה היה צפוי להימשך כשלושה חודשים, בתקציב מוערך של 70 מיליון דולר.

"לוויתן 2" הגיע לעומק של כ-4,570 מטר - מאות מטרים מעל שכבת המטרה, אך במהלך ביצוע הקידוח בשכבות החול זוהתה זרימה של מים בבור הקידוח. נובל אנרג'י לא זיהתה כל אינדיקציה להימצאות של הידרוקרבונים (סלעים שעשויים להכיל נפט), כך שהמים הללו אינם מכילים נפט.