השוק הסיטונאי: מכרז ב-1.5 מיליארד ש' לשלב ב'

ל"גלובס" נודע, כי 4 המגדלים במתחם השוק הסיטונאי ייצאו למכרז ■ בשלב א' של גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן תמורת 950 מיליון שקל - עד כה נמכרו במתחם 443 דירות

שלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, הכולל זכויות לארבעה מגדלים בני 45 קומות, ייצא למכרז בשבועות הקרובים בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. כך נודע ל"גלובס".

בעלי הקרקע הם עיריית תל אביב (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%), שנמצאת בבעלות תנובה וסוחרי השוק. את תהליך המכירה מנהלים שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס, עו"ד דיויד אמיד ממשרד עורכי הדין ש. בירן ואלי לוי, מנהל אגף הנכסים בעיריית ת"א. על תכנון המגדלים אחראי משרד משה צור אדריכלים בוני ערים.

כידוע, שלב א' של המתחם שווק בשנה שעברה, במכרז בו זכתה קבוצה המורכבת מהחברות גינדי השקעות, האחים משה ויגאל גינדי ורבוע כחול נדל"ן, תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על מכירת הדירות.

לפני שבועיים פורסם ב"גלובס", בראיון עם מנכ"ל עיריית ת"א, מנחם לייבה, שבכוונת העירייה להמשיך בשיווק המתחם. כעת מתברר, כאמור, שהמכרז לשלב ב' מתוכנן להתפרסם בשבועות הקרובים. ארבעת המגדלים בשלב ב' יתנשאו לגובה של 45 קומות ויכללו יחד 1,200 דירות, בשטח כולל של 176 אלף מ"ר. המגדלים צפויים להיבנות כמגדלי יוקרה, וממרבית הדירות ישתקף נוף לים. ל"גלובס" נודע כי המוכרים טרם החליטו האם למכור במסגרת המכרז את כל ארבעת המגדלים יחדיו, או רק אחד או שניים מהם.

בינתיים ממשיכה תנובה, מבעלי מתחם השוק הסיטונאי, בניהול המגעים למכירת מגרש המחלבות, סמוך למגדלי עזריאלי. כזכור, תנובה העניקה לפאנגאיה נדל"ן ולאלקטרה השקעות תקופת מו"מ בלעדי (No Shop), כשהיקף העסקה הינו 565 מיליון שקל. במגרש ניתן להקים משרדים, מגורים ומסחר בהיקף של 125 אלף מ"ר.

שלב א' של המתחם, שמוחזק היום בבעלות החברה המשותפת לקבוצת גינדי-רבוע כחול נדל"ן ונקרא פרויקט "גינדי תל אביב", כולל את שטחי הבנייה המרקמית, שלאור תוכנית העיצוב האדריכלי המעודכנת ניתן לבנות בהם עד כ-800 יחידות דיור ב-10 בניינים וכן את מגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים.

בנוסף כולל שלב א' של המתחם קניון ומבני ציבור כמו גני ילדים, בית ספר, קאנטרי קלאב, מוזיאון לאומנות ופארק ירוק. הדירות בפרויקט "גינדי ת"א", שקיבל בחודש שעבר היתר חפירה ודיפון, משווקות החל מאוקטובר האחרון מתוך כלל הדירות כולל שלב א' גם 56 דירות בהשכרה מוזלת לשמונה שנים לפי מחיר הנמוך ב-30% ממחיר השוק.

מהדו"חות הכספיים לרבעון הראשון שפרסמה חברת רבוע כחול נדל"ן בשבוע שעבר עולה שעד כה שיווקו גינדי-רבוע כחול נדל"ן 443 דירות בפרויקט "גינדי ת"א" בהיקף כולל של 1.02 מיליארד שקל, בנוסף ל-27 דירות שלגביהן נחתמו בקשות רכישה.

שלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי / הדמיה: משרד משה צור אדריכלים בוני ערים
 שלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי / הדמיה: משרד משה צור אדריכלים בוני ערים