ויקטורי תוציא מכרז מוסדי לקראת גיוס 50 מיליון שקל

מקורבים להנפקה של רשת הדיסקאונט: "צופים ביקושים נאים למרות התנודתיות בשוק" ■ גופים מוסדיים: "לא פוסלים השתתפות בהנפקה של ויקטורי. נקבל החלטה לאחר התמחור"

רשת דיסקאונט נוספת עושה את דרכה אל שערי הבורסה. אחרי רמי לוי וכמעט חינם (צים שיווק), שהסבו נחת רבה למי שרכש מניות בהנפקות שביצעו, מחר (ב') מגיע תורה של רשת ויקטורי, שבסיסה בערי הדרום ואשר נמצאת בשליטת משפחת רביד.

רשת הקמעונאות ויקטורי, המפעילה 14 סניפים, מתכננת לקיים מחר את השלב המוסדי בהנפקת כ-20% ממניותיה תמורת כ-50 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כרבע מיליארד שקל אחרי הכסף. את ההנפקה יובילו גופי החיתום של פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.

כמו רשת כמעט חינם לפניה, שגייסה סכום דומה בספטמבר אשתקד, גם ההנפקה של ויקטורי מתבצעת בתקופה של חוסר יציבות בשווקים, באווירה שאיננה תומכת בגיוסי הון. נזכיר כי כמעט חינם נדרשה למעורבות ספקי הרשת, בראשות ויליפוד ונטו, כדי לצלוח את המכרז המוסדי.

זאת ועוד: גיוס ההון של ויקטורי מגיע לאחר חודשים ארוכים ללא הנפקה ראשונית משמעותית בבורסה המקומית. גיוסי ההון האחרונים, של החברות בראק אן.וי ואלקטרה צריכה, בוצעו לפני כחצי שנה.

בשוק החיתום העריכו היום (א') גורמים המקורבים להנפקה כי למרות התנודתיות במסחר בשבועות האחרונים, יזכה גיוס ההון של ויקטורי לביקושים נאים. גופים מוסדיים המחזיקים כבר במניות של רשתות קמעונאיות לא פסלו השתתפות בהנפקה, וציינו כי הם בודקים אותה ויקבלו החלטה סופית לפי תמחור הגיוס.

מתשקיף ההנפקה עולה כי היקפי הפעילות של ויקטורי צומחים במהירות, אולם אלה עדיין מצומצמים ביחס לצמד מתחרותיה הציבוריות, המוכרות ביותר ממיליארד שקל לשנה.

היקף ההכנסות של הרשת ב-2010 הגיע ל-553 מיליון שקל - צמיחה נאה של יותר מ-20% לעומת 2009; המכירות בחנויות זהות ברשת צמחו ב-6.3%; עיקר יתר השיפור בהכנסות הגיע בזכות פתיחת חנות חדשה, הרחבת שתי חנויות קיימות והשקת כרטיס מועדון לקוחות בשיתוף עם חברת ישראכרט.

שיעור הרווח הגולמי של ויקטורי נמוך ביחס למתחרות, ועמד ב-2010 על פחות מ-22%; אולם שיעור הרווח התפעולי שלה דומה למתחרותיה, ועמד ב-2010 על 4.8%. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של ויקטורי נמוך בחצי מזה של כמעט חינם, לאחר שזינק ב-57%, ונשק ל-20 מיליון שקל.

מספר הסניפים ושטחי המכירה של ויקטורי מעידים על הפער בינה ליתר החברות הבורסאיות: ויקטורי מפעילה 14 סניפים ברחבי הארץ בשטחי מכירה של 15.2 אלף מ"ר, משדרות בדרום ועד צומת רעננה בשרון. זאת לעומת 20 סניפים של רמי לוי ו-27 סניפים של כמעט חינם, שלהן שטחי מכירה של כ-23 ו-31.5 אלף מ"ר בהתאמה.

מתשקיף ויקטורי עולה כי פעילות החברה נוסדה על-ידי חיים (ויקטור) רביד ובניו, אברהם ואייל רביד, ב-1993, אז החלו להפיץ מאפים קפואים (באמצעות חברת בגט הזהב). 3 שנים לאחר מכן הפסיק אחד מהלקוחות המרכזיים את פעילותו כרשת מעדניות, וכחלק מפירעון חובו קיבלה החברה לידיה את שני סניפיו באשקלון ובקריית-גת - שם החלה לפעול בתחום הקמעונאי.

הרשת מציינת בתשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה כי היא מתכננת לפתוח 2-4 סניפים בשנה במטרה להגדיל את נתח השוק שלה, ושואפת להיות אחת מ-10 הרשתות הקמעונאיות המובילות בארץ. בנוסף, היא מתכננת להקים סוכנות ביטוח.

נציין כי באוקטובר 2010, שבועות ספורים לאחר שנחשף ב"גלובס" דבר ההנפקה המתוכננת של ויקטורי, פתחה מחלקת חקירות מע"מ בחקירה של אייל רביד, מנכ"ל החברה, ואפי לובל, החשב, בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות. החברה נדרשה להפקיד ערבות של 300 אלף שקל, ונכון למועד זה החקירה טרם הסתיימה.

עלות שכרו של אייל רביד, כך עולה מהתשקיף של ויקטורי, עמדה ב-2010 על 1.4 מיליון שקל. אחיו, אברהם רביד, המשמש סמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי ברשת, זכה לשכר בעלות של כמיליון שקל. האב חיים (ויקטור) רביד, המשמש כיו"ר הרשת וסמנכ"ל הכספים, זכה לשכר של 838 אלף שקל.

רשת ויקטורי

בעלים: משפחת רביד

שנת הקמה: 1996

מספר סניפים: 14

מספר עובדים: 653

שווי מתוכנן בהנפקה: 250 מיליון שקל (אחרי הכסף)

הכנסות ב-2010: 553 מיליון שקל

רווח נקי ב-2010: 19.9 מיליון שקל

תוצאות רשת ויקטורי
 תוצאות רשת ויקטורי