עוד ראש נערף: רומן אברמוביץ' פיטר את אנצ'לוטי מצ'לסי

לאחר ש"לא עמד בציפיות", החליט האוליגרך לוותר על שירותיו של המנג'ר האיטלקי, שצפוי לגרוף פיצויים בשווי 6 מיליון ליש"ט; הפך למאמן החמישי מתוך שישה בעידן אברמוביץ' שמפוטר

כשאתה חותם על חוזה לאימון צ'לסי, אתה גם יודע שהיום האחרון שלך בתפקיד יגיע מתישהו. ובמקרה של מועדונו של רומן אברמוביץ' - היום הזה יגיע, ככל הנראה, יחסית מהר.

מי שלמד את זה על בשרו אמש (א') הוא קרלו אנצ'לוטי, המנג'ר האיטלקי של הקבוצה הלונדונית, שרק לפני 12 חודשים השלים איתה זכייה בדאבל באנגליה. במחזור הנעילה של הפרמיירליג שהתקיים אתמול, הפסידה צ'לסי 1-0 לאברטון, וסגרה עונה במקום השני בלבד בליגה, ועם 0 עגול בשורת התארים.

קרלו אנצ'לוטי בן ה-51, שהיה חתום לעונה אחת נוספת בסטמפורד ברידג', צפוי לקבל פיצויים בשווי 6 מיליון ליש"ט. מאז שרכש רומן אברמוביץ' את צ'לסי ב-2003, העסיק בקבוצה שלו לא פחות משישה מנג'רים שונים: קלאודיו ראניירי, ז'וזה מוריניו, אברם גרנט, לואיש פיליפה סקולארי, חוס הידינק וקרלו אנצ'לוטי. מלבד הידינק, שעבד תחת חוזה באורך של כחצי שנה בלבד, כל היתר לא שרדו את חרב הפיטורים של אברמוביץ'.

לפי הערכות, בזבזה צ'לסי בעידן אברמוביץ' כ-45 מיליון ליש"ט עבור הסדרי עזיבה לאנשי הצוותים המקצועיים שלה.

בהודעה רשמית שהוציאה אמש צ'לסי נכתב: "התצוגות בעונה הנוכחית לא ענו על הציפיות, וכעת המועדון מרגיש כי זהו הזמן הנכון לבצע שינויים לפני תחילת ההכנות לעונה הבאה".

יצויין כי בעונה הנוכחית החליט אברמוביץ' להכניס את היד לכיס באופן משמעותי בכל הקשור לרכישת שחקנים, אחרי כמה שנים רגועות (יחסית לסטנדרטים שלו) בשוק ההעברות. השחקן הבולט ביותר שהגיע ב-2010/11 לצ'לסי היה פרננדו טורס, שנרכש מליברפול עבור הסכום הגבוה בתולדות הפרמיירליג, של 50 מיליון ליש"ט.