באר שבע: נבטים כשד"ת בינ"ל יזרים לעיר 1.1 מיליארד ש'

במחקר שערכה עיריית באר שבע, נבדקה השפעת הסבת שד"ת נבטים לשדה בינלאומי משני, בנוסף לנתב"ג ■ התוצאות: הכנסות של חצי מיליארד ש' מתיירות; 3,000 משרות חדשות

במחקר שערכה עיריית באר שבע, בדקה האחרונה את השפעת הקמת שדה התעופה נבטים כשדה בינלאומי משני במדינת ישראל - על העיר, ועל מדינת ישראל בכלל - עלו תוצאות דרמטיות. התוצאות, שמצביעות על תשואות של חצי מיליארד שקל בשנה לעיר מתיירות ותוספת זהה לשכר העובדים בעיר, הובילו את ראש העיר רוביק דנילוביץ' לפתוח בקמפיין לשכנוע הממשלה לקבל החלטות קונקרטיות בנושא.

עיקר המסקנות, גורסות כי השקעה של 2.9 מיליארד שקל תסב את נבטים לשדה תעופה הזהה בגודלו לזה של נתב"ג, כאשר הוא יתאים ל-16 מיליון נוסעים בשנה. זאת, על רקע העובדה שנבטים מכיל כבר מסלולי המראה ונחיתה.

באם יוקם שדה תעופה שכזה, יועסקו במקום כ-3,000 עובדים באופן ישיר, להוציא מעגלי משנה של עובדים. זאת, כאשר יש לציין כי השכר הממוצע בענף התעופה עומד על כ-8 אלף שקל לחודש.

מבחינת הכנסות בענף התיירות, נראה כי מדובר בכנסה של 533 מיליון שקל בשנה, זאת על בסיס ההנחה כי כל תייר ו/או נוסע יבזבזו כ-200 שקל בלבד בעיר באר שבע, בהתחשב באומדן של שני מיליון נוסעים בשנה.

זאת ועוד, הקמת שדה תעופה שכזה תוריד את אחוזי האבטלה בבאר שבע דרמטית. כאשר אחוז האבטלה בבאר שבע עומד כעת על 10%, לאחר ירידה של שני אחוז בשנתיים האחרונות. רק בשנה האחרונה חיפשו בעיר עבודה כ-7,253 אלף איש, קרי ישנה זמינות של עובדים לגיוס מיידי לעבודה במקום המאפשר תעסוקה בהיקף רחב. זאת, להוציא את אפשרויות התעסוקה שייפתחו לסטודנטים, אשר כ-30 אלף מהם לומדים בעיר מידי שנה.

בנוסף, טוענים בעיריית באר שבע, עד שנת 2030 כמות הנוסעים בנתב"ג תגיע ל-30 מיליון, ולפיכך חייבת המדינה שדה תעופה בינלאומי נוסף, ולמנוע אי נוחות מתושבי המרכז עקב עומס התחבורה והטיסות.