מיטרוניקס מדווחת: גידול של 20% ברווח התפעולי ברבעון

גידול של 21% במכירות הרבעון שהסתכמו בכ-92.5 מיליון שקלים, לעומת כ-76.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד

חברת מיטרוניקס העוסקת בפיתוח ייצור שיווק ומכירות של רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות, מדווחת על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2011: גידול של 21% במכירות הרבעון שהסתכמו בכ-92.5 מיליון שקלים, לעומת כ-76.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ממכירות הרובוטים לבריכות פרטיות הסתכמו ב-68.3 מיליון שקלים, גידול בשיעור של 13.3%. העלייה במכירות נובעת מגידול בנתחי השוק בכל הטריטוריות ובעיקר בארה"ב. מכירות החברה במגזר הבריכות הציבוריות הסתכמו ב- 12.4 מיליון שקלים, גידול בשיעור של כ-31.4%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-43.8 מיליון שקלים, גידול של כ-16% לעומת כ-37.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הגולמית הסתכמה בכ-47.3% לעומת 49.4% ברבעון המקביל. העלייה ברווח הגולמי מקורה בעלייה בהיקף המכירות, ואילו הירידה ברווחיות הגולמית נובעת בעיקרה מירידת מחירים מסוימת ומהשפעת שערי מט"ח ובייחוד כתוצאה מהחלשות האירו אל מול השקל בהשוואה בין התקופות. הרווח הגולמי במגזר הבריכות הפרטיות הסתכם ב- 33.4 מיליון שקלים, גידול בשיעור 6.3%. שיעור הרווח הגולמי ביחס למכירות במגזר זה עמד ברבעון על 48.9% לעומת 52.1% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון רשם גידול של 20% והסתכם בכ-18.9 מיליון שקלים, לעומת 15.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל.

מיטרוניקס מסיימת את הרבעון הראשון ברווח הנקי של כ-12.8 מיליון שקלים לעומת כ-11.8 מיליון שקלים, עליה של כ-8%. העלייה נובעת מהגידול ברווח התפעולי שקוזז בחלקו על ידי הוצאות מימון ומס גבוהות יותר בהשוואה לאשתקד.

ההון עצמי של החברה עמד ברבעון הראשון של 2011 על כ- 225.8 מיליון שקלים, המהווים כ-66% מהמאזן, לעומת כ-223 מיליון שקלים, המהווים כ-67% מהמאזן בתום התקופה המקבילה אשתקד.

עפר שחר, נשיא מיטרוניקס, ציין כי החברה מסיימת רבעון שממשיך את מגמת הצמיחה הגבוהה שמקורה בגידול בנתח שוק בכל תחומי פעילות החברה. "ביצועים אלה הם פועל יוצא, בין השאר, של הבשלת בניית התשתיות בחברות הבנות לכדי צמיחה משמעותית בהכנסות וברווח. צמיחה זו, באה לידי ביטוי בשני שווקי הבריכות הגדולים בעולם- ארה"ב ובצרפת. בנוסף, תוצאות הרבעון הושפעו מהקמה מהירה ומוצלחת של חברת הבת באוסטרליה המממשת את היערכות החברה להגדלת נתח השוק בחצי הכדור הדרומי. אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון ומרגישים בנוח עם הערכותינו בתחילת השנה כי מיטרוניקס תשיג גידול דו ספרתי ב- 2011 שיגיע מהביקוש לטכנולוגיית ה- Supreme, צמיחה חדה במכירות בארה"ב, אחיזתה האיתנה של החברה בצרפת, המשך גידול ולקיחת נתח שוק במוצרי MGI והמשך גידול במכירות בחצי הכדור הדרומי בכלל ובאוסטרליה בפרט.

יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס ציין כי "ענף הבריכות חווה ברובו ביקושים גבוהים יותר ברבעון הראשון לעומת אשתקד עקב התאוששות כלכלית ואופטימיות זהירה בקרב שרשרת ההפצה, הערכה היא כי השוק צמח בשיעור של כ- 10%. במיטרוניקס, הרבעון הראשון נפתח עם צמיחה של 21% הנובעת מעדיפות טכנולוגית וכן מפעילות שיווקית מוגברת שהשיקה החברה השנה לראשונה. אנו שבעי רצון מההשקה של מוצר ה 2PROX המשופר, אשר מקנה לנו יתרונות גדולים בשוק הבריכות הציבוריות ותרם משמעותית לתוצאות המגזר ברבעון זה- הן ברווח והן ברווחיות הגולמית שלו . השקעות החברה השנה בחיזוק מותג הדולפין נושאות פירות כבר ברבעון הראשון בכל הטריטוריות ובפרט בצרפת ובארה"ב שם נרשמת צמיחה מרשימה במיוחד.