משפחת שליט מבקשת מארה"ב: עצרו הסיוע הכלכלי לרש"פ

לקראת נאומו של נתניהו היום בקונגרס: משפחת שליט שולחת הדרישה על רקע הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס ■ "הרש"פ היא האחראית היום לגורלו של גלעד ועליה לאתרו ולשחררו"

לקראת נאומו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון, שיגרה משפחת שליט באמצעות עו"ד גלעד שר דרישה לממשל האמריקני להפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית, עד לשחרורו של גלעד שליט.

את המכתב שלחה משפחת שליט ליו"ר בית הנבחרים בוושינגטון ג'והן בוהנר, ולמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנטור הארי רייד. במכתבים דורשת משפחת שליט מהממשל האמריקני להפסיק כל סיוע לרשות הפלסטינית עד לשחרורו של גלעד שליט.

"ממשלת האחדות בין החמאס לרשות הפלסטינית", כך נכתב, "גוררת אחריות אחת לה שותפה הרשות, ובמסגרתה עליה להפסיק את פשט המלחמה שמבצע החמאס ולדאוג לשחרורו של גלעד שליט". הפנייה מתבססת בין היתר על החלטות פורמליות של הסנט ובית הנבחרים הקוראות לשחרורו המיידי של גלעד שליט, וכן על קריאתם של 29 סנטורים דמורקטים לנשיא אובמה להקפיא הסיוע האמריקני לרשות, על רקע הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס.

עוד נכתב במכתב כי "במסגרת הסכם אוסלו ב', התחייבה הרשות הפלסטינית לפעול לפי נורמות ועקרונות בינלאומיים מקובלים בדבר זכויות אדם ושלטון החוק, ודבר מזה אינו מתקיים בעניין שליט". עו"ד שר מוסיף כי "הרשות הפלסטינית היא האחראית היום לגורלו של גלעד שליט ולכן באחריותה לאתרו ולדאוג כי ישוחרר באופן מיידי".

"אנו מברכים על קריאתו הנחרצת של הנשיא אובמה לשחרורו המיידי של גלעד שליט", אמר נועם שליט, אביו. "יחד עם זאת אנו פונים לראשי הקונגרס בכדי שיפעילו מלוא כובד משקלם למניעת סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית ולחמאס עד לשחרורו המיידי של גלעד. אנו מצרים על כך שממשלת ישראל והעומד בראשה שחררו כספים רק לאחרונה לרשות הפלסטינית ולחמאס בעוד גלעד עדיין נותר כבר 1,793 ימים בשבי חמאס".