בן כספית: ברק רוצה ביביתון משלו; מנסה להשתלט על גלי צה"ל

רזי ברקאי: "מה ששר הביטחון עשה למפקד גלי צה"ל יצחק טוניק היה מעשה שלא ייעשה"

הסערה התקשורתית סביב פיטוריו של מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, מסרבת להירגע. בפאנל שנערך בפסטיבל "שובר מסך" של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, שעסק בחופש הביטוי, התייחס רזי ברקאי, השדרן הבכיר של גלי צה"ל, לאופן שבו פוטר טוניק.

ברקאי אמר: "התחנה והעיתונאים עוברים ימים לא פשוטים. מה ששר הביטחון עשה ביום חמישי בערב היה מעשה שלא ייעשה, ומעבר לכך אני לא אוסיף".

בתגובה לדברי ברקאי אמר שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, כי "הסוגיה של גלי צה"ל היא יותר כלכלית מאשר האם התחנה תשאר בחיים. הוויכוח כיום הוא יותר כלכלי מאשר תוכני ונוגע לעוגת הפרסום".

גם בן כספית, הפרשן הבכיר של "מעריב", לא חסך מלים משר הביטחון אהוד ברק, שלדבריו פועל להשתלט על התחנה הצבאית. לדברי בן כספית, "יש עכשיו מתקפה רב-אזורית ומשולבת על חופש הביטוי והדמוקרטיה. צבר הנייר שנקרא 'ישראל היום' הוא עיתון של מיליארדר שמוציא מאות מיליונים על נייר שאין בו מילה רעה על ביבי. ברק ראה את העיתון ורוצה 'ביביתון' משלו - וכבר שנתיים הוא מנסה להשתלט על גלי צה"ל".

בתוך כך, הפרשן הפוליטי של ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', התייחס לדברי קודמיו ואמר כי "אנחנו נמצאים היום באוקיינוס שכולנו משתינים אליו, וזה מחייב יותר מתינות ויותר אחריות. סוגיית 'ישראל היום' היא לא סוגיה תקשורתית. 'ישראל היום' זה לא עיתונות. אין בעולם עיתון חינמון פרסונלי. זה שייך לתחום מימון הפוליטיקה ומימון הבחירות".

עוד אמר אברמוביץ' כי "להציג רק את צדדיה המכוערים של התקשורת זה כמו לצלם סרט על יום בחיי אדם ולצלם בו רק את השירותים".