צה"ל: אנו אשמים באופן ההודעה על החלפת יצחק טוניק

צה"ל לוקח עליו את האשמה על אופן ההודעה למפקד גלי צה"ל על החלפתו ■ הרמטכ"ל בני גנץ מודה כי הודעתו לטוניק על מינוי ועדת איתור הייתה שגויה ונבעה מאי-הבנה בתוך המערכת

צה"ל לוקח את האשמה על אופן ההודעה למפקד גלי צה"ל יצחק טוניק, על החלפתו. גורם צבאי בכיר אישר בפני "גלובס", כי הודעתו של הרמטכ"ל בני גנץ לשר הביטחון אהוד ברק כי הודעה נמסרה לטוניק על מינוי ועדת איתור, הייתה שגויה ונבעה מאי-הבנה בתוך המערכת הצבאית.

באותו היום שוחח גורם צבאי עם טוניק בנושא תפקידו, ושאל אותו באשר להמשך דרכו, אולם לא אמר לו דבר על כוונת המערכת למנות מפקד אחר במקומו. למרות זאת, יצאה מלשכת השר בערב הודעה כי טוניק יוחלף.

למרות הסערה הציבורית ובעיקר התקשורתית שצצה בימים האחרונים עקב פיטוריו של מפקד גלי צה"ל ההחלטה הזאת לא נפלה כהפתעה על עיתונאי התחנה. כבר תקופה ארוכה שהתחנה הצבאית חשה כי היא מצויה תחת מתקפה ציבורית מתמשכת ועיתונאי התחנה מספרים על תקופת מצור שקצה הקרחון שלה נחשף לציבור עם פיטורי טוניק בימים האחרונים והדיון בממשלה שעסק בשידורי החסויות בתחנה. דיון זה, כך אומרים בגלי צה"ל, חשף רק טפח קטן מהתנהלות התחנה מול הדרג הפוליטי.

בשיחות רבות של עיתונאי התחנה עם "גלובס", שנערכו בימים האחרונים, שבו ועלו המילים "אווירה קשה", "הטלת מורא על התחנה", "התפשרות בסיקור העיתונאי" ועוד. נראה כי הקונצנזוס ששרר פעם סביב התחנה נשבר בתקופה האחרונה, אולי אפילו בצורה כזאת שהוא כבר לא יוכל להתאחות.