מנכ"ל פלייט מדיקל בודק רכישתה ב-60-70 מ' ש'

למדטכניקה ואילקס אין סבלנות לפגיעה מתמשכת בשורת הרווח, ונראה שלכן העדיף בורשטיין להקדים תרופה למכה

מנכ"ל Flight Medical מיכאל (מייק) בורשטיין פנה למשקיעים פוטנציאליים בכוונה לגבש קבוצה בראשותו שתרכוש את החברה מבעלת השליטה בה, מדטכניקה, המחזיקה ב-67.4%.

מדטכניקה נמכרה באחרונה לאילקס מדיקל, שבבעלות משה בן-שאול. קבוצת בורשטיין צפויה להציע את העסקה לבן-שאול תמורת סכום מוערך של 60-70 מיליון שקל, מחיר המשקף דיסקאונט של 20% על החברה, אך עדיין כפול מההון העצמי שלה.

בורשטיין אמר בתגובה: "אני לא מגיב לשמועות". מאילקס לא נמסרה תגובה.

לפי מקורבים לחברה, בן-שאול, המשמש גם יו"ר מדטכניקה שבניהולו של ישראל טאובר, הוא בעל הדעה שעליו מוטלת ההחלטה אם למכור או למכור את פלייט.

בראיון ל"גלובס" מלפני כמה חודשים הביע בן-שאול הערכה רבה לבורשטיין ולחברה, ואף אמר כי ייתכן שפלייט תבצע רכישות של פעילויות סאטרט-אפ נוספים עבור הקבוצה.

עם זאת, בניגוד לאילקס ומדטכניקה, שמתמקדות בשיווק של מוצרים בזיכיון מחברות אחרות, פלייט פיתחה את מוצריה בעצמה והיא נמצאת בתחילת דרכה המסחרית.

לכן, החברה צפויה להמשיך ולהפסיד במשך כמה שנים לפחות, עד שתושלם החדירה לשוק של המוצר החדש שלה. לחברות כמו מדטכניקה ואילקס יש רק מעט סבלנות לפגיעה מתמשכת בשורת הרווח שלהן על-ידי חברת סטארט-אפ שפעילותה לא סינרגטית באופן מלא לשלהן. ייתכן שמסיבה זו העדיף בורשטיין להקדים תרופה למכה.

פלייט נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 93 מיליון שקל. בשנת 2010 הכנסותיה היו 24 מיליון שקל, ירידה של 20% לעומת 2009, וברבעון הראשון של 2011 הן עמדו על 3.3 מיליון שקל, ירידה של 44% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהמעבר למוצר מהדור השני של החברה, אשר עדיין נמצא בשלב החדירה לשוק.

פלייט מפתחת מכונות הנשמה ניידות וקטנות, המיועדות לקליניקות, לבתי חולים קטנים ולתנאי שטח. החברה שואפת בהמשך להתפתח גם בשוק הסיעוד הביתי. אף שאין לה קשר קרוב עם גורם אסטרטגי כגון חברת מכשור רפואי גדולה מארה"ב, היא הצליחה להתבסס בשוק, ומכשיר ההנשמה מהדור הראשון שלה נמכר בשיא ב-30 מיליון שקל. כעת מקווה החברה להחדיר את מוצר הדור השני שלה, אך כדי לנצל את מלוא ההזדמנויות בשוק היא לא מעוניינת לחתום על הסכם עם מפיץ יחיד כבעבר, אלא עם מגוון מפיצים, שכל אחד מתמחה בטריטוריה שלו. תהליך זה יהיה מעט יקר יותר, וכן יידרשו שנים אחדות כדי לקבוע אם הוא נוחל הצלחה.