התגברות התחרות ועליית מחירי הדלק פגעו באל-על ברבעון

בשורה התחתונה דיווחה אל על על הפסד נקי של כ-43 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר (ד') על תוצאות חלשות לרבעון הראשון של השנה. החברה נפגעה בעיקר מהתגברות התחרות ועליית מחירי הדלק הסילוני, שגרמו לגידול משמעותי בהוצאות החברה ברבעון.

בשורה העליונה דיווחה אל על, המנוהלת על ידי אליעזר שקדי, על יציבות בהכנסות סביב רמה של כ-425 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה, מנגד, גדלו ב-11% והסתכמו בכ-403 מיליון דולר כך שהרווח הגולמי של החברה צנח ב-63% לרמה של כ-21.7 מיליון דולר.

באל על מסבירים כי היצע המושבים של כלל חברות התעופה הסדירות בנתב"ג גדל ברבעון המדווח בכ-14% בעוד שמספר הנוסעים גדל בכ-4.8% בלבד. עודף הקיבולת שנוצר גרם לירידה בתשואה למושב - קילומטר ולקיטון בשיעור התפוסה. בנוסף, העלייה החדה במחירי הדלק הסילוני ברבעון המדווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד, תרמה אף היא לפגיעה ברווחיות חברות התעופה.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-53.5 מיליון דולר, כ-12.6% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך כ-14.7 מיליון דולר, 3.5% מהמחזור.

בשורה התחתונה דיווחה אל על על הפסד נקי של כ-43 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב-76.7% לעומת שיעור התפוסה של 81.2% ברבעון הראשון של שנת 2010. שיעור התפוסה הכולל בנתב"ג של חברות התעופה הסדירות הזרות הסתכם ב-70.6% נתח השוק של אל על הסתכם בכ-38.2% - קיטון של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011, בדגש על ההוצאות, הושפעו ממספר פרמטרים, ובראשם עליית מחיר השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן, נפגעה הרווחיות כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון. התגברות משמעותית בתחרות (עלייה של 14% בקיבולת של החברות הזרות). במקביל, שמרה אל על על מחזור הפעילות שלה, שהסתכם ברבעון הראשון בכ-425 מיליון דולר. החברה השיגה נתח שוק של 38.2% ושיעור תפוסה של 76.7%".

עוד אמר שקדי: "אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק".

"מבחינה פיננסית, אל על ממשיכה להציג מאזן איתן ונזילות גבוהה, המשתקפים בתזרים המזומנים החיובי מהפעילות השוטפת, ברמת המזומנים שברשות החברה ובהונה העצמי. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בכ-56.7 מיליון דולר ויתרת המזומנים והפיקדונות הסתכמה בכ-182.3 מיליון דולר, לעומת 151.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיפור זה חשוב בראייתנו ומעיד על חוסנה של החברה ואיתנותה הפיננסית".