דויטשה-בנק: "גילוי נפט יקפיץ את רציו ב-100% לפחות"

המלצות "קניה" לאבנר, רציו ודלק קידוחים והורדת המלצה ל"החזק" לישראמקו ■ מחיר יעד של 58 אגורות לרציו

כלכלני דויטשה-בנק פרסמו היום עדכון לסקירתם על מניות סקטור הגז הטבעי בישראל. בדויטשה מעדיפים מניות שיש להן אינטרס בפרוייקט לוויתן ומציינים כי "מציאת נפט בכמות מסחרית בלוייתן תשנה את סקטור האנרגיה הישראלי".

זאת ועוד, לדעתם מחירי מניות קבוצת דלק והבנות שלה (דלק אנרגיה, אבנר ודלק קידוחים) משקפים כיום רק את פוטנציאל הגז ולכן הדאון-סייד מוגבל למדי. אם וכאשר יגלו נפט בכמויות מסחריות בלוויתן "קיים פוטנציאל לזינוקים בשיעור תלת ספרתי במניות". מנגד, אם לא יימצא נפט המניות צפויות לרדת (לא בשיעורים ניכרים), "מה שייצור הזדמנויות קנייה".

בנוגע להפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים מציינים האנליסטים כי "עצירת ההזרמה ממצרים העצימה את כוחן של השותפות מול הצרכנים הפוטנציאליים בישראל ותוביל להעלאת מחירים, מה שמאזן במשהו את הנזק מהמלצות ועדת ששניסקי".

במודל הערכת השווי הניחו בדויטשה בנק שהגז המצרי יחזור לזרום בסופו של דבר אולם אם זה לא יקרה "אזי ערכן של שותפויות הגז הישראליות יעלה".

המניות המועדפות שלהם הן דלק קבוצה דלק אנרגיה עם מחירי יעד של 1,080 שקל ו-1,700 שקל בהתאמה. גם אבנר , דלק קידוחים ורציו מומלצות ב"קניה" (מחירי יעד של 3 שקלים, 16.7 שקלים ו-58 אגורות). את ישראמקו החליטו להוריד להמלצת "החזק" עם מחיר יעד של 42 אגורות.

הסיכוי למציאת נפט בלוויתן אינו גבוה. ישנם 17% למציאת 3 מיליארד חביות בעומק של 5,800 מטר ו-8% למציאת 1.2 מיליארד חביות ב-7,200 מטר. הסיכוי, מציינים בדויטשה, שווה לממוצע העולמי על פי החישובים של דויטשה בנק למציאת נפט אחר סקר סייסמי תלת מימדי.

בשלב זה לא תמחרו בדויטשה מאגרים שלא התקבל עבורם אישור סופי למציאת גז או נפט. רציו צפויה לפרסם את תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי באמצע יולי במאגר שבבעלותה המלאה - גל. "אנו צופים עלייה בערך המניה במקרה של מציאת גז אך ירידות מועטות יותר במקרה שלא יימצא במאגר גז מכיוון שהמניה לא תמחרה כמעט את הסיכוי למציאת גז במאגר זה".