"פקיד ציבור צריך לדעת לעמוד בלחצים של בעלי אינטרסים"

כך אמר יועמ"ש רשות המסים, משה מזרחי, בכנס לשכת רו"ח ■ עו"ד פנחס רובין: "אני לא רוצה שמשה יגיד שאני לוחץ עליו אם אני מתקשר" ■ עוד רם כספי: "לפעמים זכות הציבור לא לדעת"

"פקיד ציבור צריך לדעת לעמוד בפני לחצים. יש הרבה מאוד בעלי אינטרסים, ורואי החשבון שלהם שמרימים טלפון כמה פעמים ביום. לפעמים מנסים ללכת קצת מעל לראש שלך לממונה עליך, לפעמים זה פוליטיקה במסגרת משרד האוצר ולפעמים דרך התקשורת" - כך אמר אתמול (ג') היועץ המשפטי היוצא של רשות המסים, עו"ד משה מזרחי, במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס לשכת רואי החשבון באילת, בהנחיית רו"ח דוד גולדברג, יו"ר מרחב תל-אביב וסגן נשיא הלשכה.

עו"ד רם כספי אמר בתגובה כי לא ייתכן שאנשי עסקים יבחרו שלא להיפגש עם שר האוצר מהחשש של מה יחשבו עליהם וכיצד זה יופיע בתקשורת: "לפעמים זכות הציבור לא לדעת", אמר כספי.

לדברי עו"ד פנחס רובין, "מי שמשקיע בישראל מיליארד דולר רוצה להיפגש עם השר ולראות מה קורה עם ההשקעה שלו. הישיבות וההסתודדויות הללו לא קיימות, ואם הן קיימות מדובר בשיחות אווירה ולא בשיחות קונקרטיות. אני לא יכול לשבת עם פרוטוקול, אני אדם חופשי ורוצה לדבר בחופשיות. אני לא רוצה שמשה יגיד שאני לוחץ עליו אם אני מתקשר אליו".

עו"ד כספי הוסיף כי אין ויכוח על כך שצריך להילחם בשחיתות, אבל לטענתו לא כל פעולה היא מושחתת: "יש להילחם בכך כל עוד פקיד ציבור או שר עיקם את האינטרס הציבורי ביודעין למען שיקול צדדי", הסביר.

כספי יצא גם נגד הצורך למלא טופסי ניגוד עניינים המחייב אנשי העסקים העוברים לכהן בתפקידים ציבוריים: "הרי לקחת אותו מהמגזר הפרטי בגלל הניסיון המוכח שלו, הוא למעשה מושחת בפוטנציה, הוא לא עשה כלום בתפקיד וכבר לא יכול לעסוק בחלק מהדברים. כשהוא פורש מתפקידים ציבוריים, נותנים לו משכורת ומחייבים אותו בשנת צינון. לפחות שישלמו לו אם מטילים עליו מגבלת עיסוק של שנה, ולמה לא משלמים? כי מפחדים מהתקשורת", הסביר כספי.