אסי כהן תובע מיליון שקל מדניה סיבוס וחדשות 10

‎‎כהן, שהשתתף בסרטון שצולם עבור דניה סיבוס והופיע בו בדמות "שאולי" מ"ארץ נהדרת", טוען כי הסרטון עלה ליו-טיוב ושודר בחדשות 10 ללא אישורו ■ דורש פיצוי על הפרת זכויות יוצרים

‎‎השחקן אסי כהן דורש מאות אלפי שקלים מחברת הנדל"ן דניה סיבוס של אפריקה ישראל ומ חדשות 10, לאחר שהפיצו ושידרו סרטון שצילם, לדבריו, באופן פרטי בעבור החברה.

במכתב ששלח כהן באמצעות עורך דין, הוא דורש לפצותו על הפרה של זכויות יוצרים על הדמות "שאולי" שהופיעה לראשונה בתוכנית "ארץ נהדרת", ואותה גילם בסרטון המדובר. כהן דורש כ-500 אלף שקל מכל אחד מהגורמים.

‏כהן הצטלם לבקשת החברה, באמצעות חברת ההפקות לגו, גם היא בנדרשים לשלם על-ידו, לסרטון היתולי פנימי של החברה, בהשתתפות בכיריה. ואולם לדבריו, הוא הופתע לגלות כי הסרטון הועלה לאתר שיתוף הקבצים יו-טיוב ובהמשך גם הופיע באחד ממשדרי חדשות 10. על-פי בא-כוחו של כהן, הדבר נעשה ללא אישורו ובניגוד להסכמות איתו.

‏באחרונה הודיע כהן כי לא ישוב לעונה נוספת של "ארץ נהדרת" לאור שאיפתו להתפנות לפרויקטים בתחום הדרמה. הדמות "שאולי", מעין אבטיפוס ישראלי גס-רוח ובוטה, היא אחת הדמויות המזוהות עמו ביותר.

עו"ד חיים בן-יעקב ממשרד בן-יעקב, שווימר, דולב וקרת, המייצג את כהן, מסר בתגובה כי "יש טענות של אסי כלפי חברת דניה סיבוס, חדשות 10, חברת ההפקה ואחרים, לגבי פגיעה בזכות היוצרים ובזכויות אחרות שיש לאסי בדמות שאולי. פנינו במכתב לגורמים הרלוונטיים".

‏מקבוצת דניה סיבוס נמסר כי "דניה סיבוס קיבלה לידיה בתדהמה ובפליאה רבה מכתב מבא-כוחו של מר אסי כהן. הקבוצה תלמד את הטענות ותתייחס בערוצים המקובלים. יודגש כי דניה סיבוס הינה חברה שומרת חוק, וכך היה גם בעניין נשוא פנייתו של בא-כוחו של מר כהן".

בחדשות 10 סירבו להגיב לדברים מטעמים משפטיים. גם בחברת לגו לא הגיבו. ‏‎‎‏