תע"א: מכירות ב-855 מיליון ד' ברבעון; 175% זינוק ברווח

התעשייה האווירית דיווחה על צמיחה של 11% במכירות הרבעון הראשון של 2011 ■ הרווח הנקי של תע"א הסתכם ברבעון ב-46 מיליון דולר ■ צבר הזמנות של כ-8.6 מיליארד דולר

התעשייה האווירית דיווחה היום (ד') על התוצאות הכספיות שלה ברבעון הראשון של 2011 ומצביעה על צמיחה של 11% במכירות, ביחס לרבעון הראשון של 2010. היקף המכירות ברבעון הראשון הסתכם בכ-855 מיליון דולר.

הרווח הנקי של תע"א הסתכם ברבעון הראשון ב-46 מיליון דולר, זינוק של לא פחות מ-175% ביחס להיקף הרווח שהושג בתקופה המקבילה אשתקד. כך, תע"א רשמה גידול במכירות לשוק הצבאי בעולם, הרחיבה את מכירותיה לשוק האזרחי והרחיבה את הכנסותיה ממכירת חלקה בחברת אלישרא למתחרה אלביט מערכות.

בתמורה ל-30% שהחזיקה באלישרא, תע"א קיבלה מאלביט כ-24 מיליון דולר. עם זאת, במהלך הרבעון הראשון של השנה תע"א הוציאה כ-16 מיליון דולר במימוש התכנית שהיא מובילה מ-2006 לפרישת עובדים ובמהלכו פרשו משורות החברה כ-80 איש. מימון תכנית הפרישה ופעילות לא רווחית בחטיבת כלי הטייס האזרחיים - בעיקר בשל הימשכות המשבר בתעופה האזרחית והירידה בביקוש למטוסי מנהלים - שחקו חלק ניכר מהכנסות החברה.

מדיווחי תע"א עולה כי צבר ההזמנות שלה בסוף הרבעון הראשון הסתכם בכ-8.6 מיליארד דולר וכ-85% ממנו מיועד לייצוא. תזרים המזומנים של החברה, מפעילותה השוטפת נאמד בכ-76 מיליון דולר.

יו"ר דירקטוריון תע"א, יאיר שמיר הביע שביעות רצון מביצועי החברה בחודשים האחרונים ואמר: "העלייה בשיעור המכירות לשוק האזרחי, מ-24% אשתקד ל-27% ברבעון הנוכחי, מעידה על התאוששות בתחום, וזה ניכר בפעילות חטיבת בדק המטוסים שלנו, האמונה על השבחת כלי טיס. צבר המכירות הגדול הוא בסיס איתן לפעילות תע"א לשנים הבאות".

גם המנכ"ל יצחק ניסן נשמע מרוצה, ואמר כי התכנית לפרישה מוקדמת של עובדים תימשך, ובו זמנית החברה מתכוונת להמשיך ולהשקיע משאבים בהיקפים נרחבים למען פיתוח קו מוצרים חדש.

בהתייחס להפסדים בתחום כלי הטייס האזרחיים אמר: "השוק הזה עדיין נתון לקשיים והחברה רושמת בגין כך הפסדים שנגרמים מחוסר תעסוקה מלאה. בנוסף לכך, אנו מתמודדים עם התנודתיות בשער הדולר והייסוף בשקל, וזאת באמצעות הקטנת עלויות ייצור, התייעלות ושיפור רווחיות בפרויקטים".

כזכור, "גלובס" פרסם לפני כשבועיים כי תע"א עצרה תכנית לקליטת עובדים חדשים וזאת, בשל ההפסדים בחטיבת כלי הטייס האזרחיים שגורמים לחברה לתכנן ניוד של עובדים בין חטיבותיה.