פייסבוק תצא בהנפקה לציבור? מארק צוקרברג: "עדיין לא"

מייסד ומנכ"ל פייסבוק אמר הדברים בכינוס ה-e-G8, בו נוכחים מייסדים ומנכ"לים של חברות האינטרנט הגדולות ■ צוקרברג: "בעתיד נדון באפשרות לשימוש בפייסבוק ע"י ילדים"

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, מאמין כי הגיוני שניתן יהיה למצוא דרכם לאפשר לילדים מתחת לגיל 13 להירשם לרשת החברתית ולהשתמש בה באופן בטוח, באמצעות חוקים וכללי בקרה. אולם, צוקרברג ציין כי "אנחנו לא עושים מאמצים בכיוון, כרגע".

כאשר נשאל צוקרברג על ידי מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי, אם פייסבוק תיהפך לחברה פומבית, השיב הראשון - "עדיין לא".

צוקרברג אמר את דבריו אלה במסגרת במסגרת כינוס פורום e-G8 בפאריס, שמתקיים השבוע, בו נוכחים מייסדים ומנכ"לים של חברות האינטרנט הגדולות, כמו גם פוליטיקאים בכירים מצרפת והעולם. זה מכבר נאם בכנס נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שהצהיר כי "האינטרנט דורש התערבות ממשלתית כדי להגיע למיצוי הפוטנציאל המלא שלו בכל הקשור לקישור בין אנשים והאצת הכלכלה".

ההגבלות הקיימות כיום בארה"ב ובמרבית מדינות אירופה הופכות את הגישה לשירותים אינטרנטיים דוגמת פייסבוק ללא נוחה עד לא אפשרית. בפייסבוק, מדיניות החברה הינה שלא לאפשר גישה לילדים מתחת לגיל 13.

צוקרברג, מצידו, מדגיש כי אין לקבוע שילדים מתחת לגיל 13 לא יוכלו להשתמש בפייסבוק, אלא כי "זוהי שאלה עליה נידרש לדון בחלוף הזמן, בעיקר בכל הקשור לחינוך הילדים", כך לדבריו. "במידה ונרצה שילדים ישתמשו בפייסבוק, אנחנו צריכים לאפשר להם גלישה בטוחה", אמר המייסד בן ה-27.

במסגרת הכינוס דנים צוקרברג יחד עם ענקי טכנולוגיה אחרים, דוגמת מנכ"ל גוגל אריק שמידט ויו"ר ומנכ"ל ניוז-קורפ רופרט מורדוך, ברגולציות ובחוקים הנדרשים כדי להוביל להשפעה חיובית של האינטרנט על החברה והכלכלה בהעולם.