מסתמן פתרון? הכור הגרעיני ביפן יוסב לאתר אחסון פסולת

מומחים לאנרגיה אטומית דנים באפשרות להסב את תחנת הכוח בפוקושימה לאתר אחסון לפסולת רדיו-אקטיבית ■ "במסגרת הרעיונות לטיהור תחנת הכוח, זו אחת האפשרויות"

מומחים לאנרגיה אטומית ביפן דנים באפשרות להסב את אזור תחנת הכוח בפוקושימה לאתר אחסון לפסולת רדיו-אקטיבית, אשר תנוהל בידי מפעילת תחנת הכוח בפוקושימה, חברת טוקיו אלקטריק פאואר .

הוועידה לאנרגיה אטומית ביפן שוקלת את ההצעה, כאשר בנייה של מקום אחסון תעלה כמה טריליון ין, כך אומר מונאו מורוקוזו, פרופסור לאנרגיה ומדיניות סביבתית באוניברסיטת טוקיו. הוועידה כוללת יותר מ-7,000 חוקרים ומהנדסים, ויוצאת בהמלצות לממשלת יפן בכל הנוגע למדיניות האנרגיה הממשלתית.

"אנו מעורבים בשיחות האינטנסיביות הנוגעות לטיהור של תחנת הכוח בפוקושימה, והסבת האתר למקום אחסון לפסולת גרעינית היא אחת מהאפשרויות שעומדות על הפרק", אמר מורוקוזו, אשר היווה אחד מ-50 המשתתפים בפאנל שנגע לנושא, בו השתתפו גם נציגים ממשרד האוצר ומחברת טוקיו אלקטריק עצמה.

הדיונים המדוברים מתנהלים יותר מחודשיים לאחר רעידת האדמה וגל הצונאמי שפקדו את יפן ב-11 למארס, וגרמו לדליפת הכור הגרעיני בפוקושימה - מאלצים את ממשלת יפן להכריז על האירוע כאסון הגרעיני הכבד ביותר מאז אסון צ'רנוביל ב-1986.