יוצאי 8200 מציגים: תחזיות מסחר עפ"י חדשות ושיח ברשת

18 יוצאי יחידת 8200 השיקו במנהטן אפליקציה הסוקרת את שוק המניות בוול סטריט, וחוזה את כיוון המניה ביום שלמחרת בדיוק של 54.3% ■ "התוצאות בהמשך צפויות להשתפר"

אפליקציה הסוקרת את שוק המניות בוול סטריט, הושקה על ידי 18 יוצאי יחידת 8200 במנהטן. האפליקציה מאפשרת ניתוח מידע מבוסס על חדשות ושיח רשת במעל 15,000 אתרים, ומספקת בהתאם חיזוי של התנהגות מניות ביום שלמחרת.

בראש המיזם עומד גדי שבדרון, שלפני כ-7 שנים הקים את חברת אולג'ובס שנמכרה לאחרונה בכ-16 מיליון דולר לקבוצת DST מבעלי פייסבוק. שבדרון החליט לפני כשנתיים לקים יחד עם מספר מהנדסי תוכנה ואלגוריתמאים יוצאי יחידת 8200 את האפליקציה, שנקראת Wall ST Scanner.

מנוע החיפוש של האפליקציה סורק למעלה מ-15 אלף אתרי חדשות, אתרי נישה פיננסיים, בלוגים ורשתות חברתיות. הוא קורא למעלה מ-7 מיליון דפים בהם מובא מידע או דעה על מניות במהלך 24 שעות. כמו כן, מדרג המנוע את מקורות המידע לפי חשיבותם ומהימנותם, מסווג דעות בין 9,600 אנליסטים מקצועיים לבין דעת ההמון, ועוקב אחר השינויים בדעות כלפי מניות של למעלה מ-700 משתמשים שונים ברשת.

כך, מאפשרת האפליקציה לקבל תמונת מצב על כ-2,000 מניות מובילות בבורסה בארה,ב, על ידי מתן תמונת מצב בזמן אמת לגבי השוק, כמו גם לגבי מנייה בודדת. המשתמשים באפליקציה, גם אלה שאינם מומחים לשוק ההון, יכולים לקבל תמונה מדויקת ומעמיקה של מצב המנייה בכל רגע, יחד עם גולת הכותרת: תחזית סטטיסטית לגבי כיוון המנייה למחרת.

בחברה הושקעו כ-3 מיליון דולר על ידי גורמים פרטיים, ביניהם בעלי חברת הענק המשווקת את AVG. שבוע לאחר שעלתה לאוויר, לאפליקציה מעל ל-20 אלף משתמשים, והיא מדורגת בין ששת האפליקציות המועדפות בסקטור הפיננסי במכשירי אפל השונים.

"עד היום תחזית פיננסית הייתה שמורה לאנליסטים בודדים ומיוחדים שנתנו מחירי יעד", דברי המייסד שבדרון. "מחקרים הראו שממוצע הדיוק שלהם בחיזוי עומד על 50.5%. מאז תחילת שנת 2011 המנוע שלנו דייק ב-54.3% מהתחזיות שהוא מנפק, והתוצאות בהמשך צפויות להשתפר".