סולבר סוגרת רבעון חזק: זינוק של 49% ברווח הנקי

סך הכנסות סולבר ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-51 מיליון דולר, צמיחה של 12.6% בהשוואה להכנסות של 45.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010

יצרנית חלבוני הסויה סולבר שבשליטת, קרן פייט ומבטח שמיר, מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של 2011 ומציגה שיא מכירות ורווח נקי ברבעון לחברה.

סך הכנסות סולבר ברבעון הסתכמו ב-51 מיליון דולר, צמיחה של 12.6% בהשוואה להכנסות של 45.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010. החברה ייצרה ברבעון זה תזרים מזומנים חיובי של 8 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של סולבר ברבעון הסתכם ב-6.45 מיליון דולר, כ-12.6% מסך הכנסות החברה, עלייה של 3.3% בהשוואה לרווח גולמי של 6.24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010, אז הוא היווה כ-13.8% מסך הכנסות החברה. השיפור ברווח הגולמי ברבעון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הוא תוצאה של שיפור בתמהיל המכירות של החלבונים ועלייה במחירי המכירה. השיפור ברווח הושג למרות העלייה במחירי חומרי הגלם ומחירי האנרגיה ושער חליפין נמוך של השקל ביחס לדולר.

הרווח התפעולי של סולבר ברבעון הסתכם ב-2.57 מיליון דולר, כ-5% מסך הכנסות החברה, עלייה של 3.6% בהשוואה לרווח תפעולי של 2.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010 אז הוא היווה 5.5% מסך ההכנסות.

הרווח הנקי של סולבר ברבעון הראשון הסתכם ב-2.38 מיליון דולר, גידול של 49% בהשוואה לרווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010.

שאול שלח, מנכ"ל סולבר, מציין: " סולבר המשיכה בשיפור תוצאותיה ברבעון הראשון של 2011 בסביבה מקרו כלכלית לא נוחה וזאת הודות לתמהיל המוצרים המשופר של החברה ומבנה העסקים המגוון שלה. ברבעון הראשון התמודדה סולבר עם ירידה קלה בכמויות הנמכרות בתחום החלבונים, אך הצליחה לשמור על רמת רווחיות גבוהה, ושיפור בהיקפי המכירה וברווחיות בתחום הפעילות של השמנים. גמישות עסקית זו מאפשרת לחברה להמשיך ולקדם את תחום החלבונים כמנוע הצמיחה העיקרי של הקבוצה".

"סולבר שוקדת כל העת על המשך פיתוח מוצרים וחיזוק מערכי הייצור והמכירה. עליית מחירי חומרי הגלם מחייבת עלייה במחירי המכירה ובכוונת החברה להמשיך ולבצע התאמות במחירי המכירה ככל שיידרש, תוך השגת שיפור הרווחיות. סולבר תשלים את בניית המפעל לייצור 'סופרטקס' בסין במהלך יוני. מכירות מוצר אקסטרוזיה מתקדם זה לצד הגברת הפעילות במפעל Green Planet שנרכש בארה"ב צפויים להרחיב את היצע המוצרים הייחודי והאיכותי של סולבר ולשפר את מעמדה התחרותי".