נציג האיחוד האירופי ב-G8: "תומכים בחזון אובמה"

נציג האיחוד האירופי: "תומכים בחזון אובמה ובמו"מ שיבוסס על קווי 1967" ■ נציגים מסין ומהודו לא יגיעו לכינוס ה-G8, למרות ששתי הכלכלות של המדינות האלה הן העולות בעולם כיום

מנהיגי העולם מתכנסים היום בצרפת לכינוס ה-G8, ועידת המדינות המתועשות. הרמן ואן רומפוי, הנשיא הקבוע הראשון של המועצה האירופית, פתח את הכינוס ואמר בשם האיחוד שהוא "תומך בחזון הנשיא אובמה לשלום במזרח התיכון, במשא ומתן שיבוסס על קווי 1967".

ואן רומפוי הוסיף כי במשא ומתן יידונו גם סוגיות הפליטים וירושלים. לדבריו, שרת החוץ של האיחוד האירופי תעבוד יחד עם הקוורטט כדי לקדם את חזונו של אובמה.

סין והודו, שתי הכלכלות המתחזקות ביותר ובעלות ההשפעה, שלא משתתפות בכינוס, מציבות מול המתכנסים שאלות לא פשוטות של מהות ויכולת תיאום ושליטה.

המהפכות בעולם הערבי והמשבר הגרעיני ביפן מעניקות לכינוס הזה משמעות, אם לא כלכלית, אז ערכית.

שאלה נוספת שתעלה בכינוס היא הרגולציה של האינטרנט. ניקולא סרקוזי הביא לצרפת את ראשי עולם הטכנולוגיה כדי לנסות ולעבוד איתם ולהבין מהם את השימוש שניתן לעשות באינטרנט לצמיחה ושגשוג וההתמודדות עם פשעים ברשת, ניצול והונאה.

על הפרק: השינויים בעולם הערבי, המשבר ביפן ורגולציה של הרשת

סרקוזי אמר ליושבים בכנס שנקרא EG-8 שהם ה"גלילאו והסוקרטס של ימינו", נשיא ארצות הברית שמסיים סיור בבריטניה, יגיע לכינוס ומשם ימשיך לפולין.

לוועידה שתיערך בדוויל שעל חוף נורמנדי הוזמנו השנה מנהיגים מטוניסיה ומצרים ודמויות נוספות מהליגה הערבית כדי לנסות ולבנות איתם תכנית לדמוקרטיזציה במדינות שמתאוששות ממהפכות בעולם הערבי.

גם נושא התקיפה בלוב יעלה בדיונים, סביב הנושא הזה חברי הכינוס לא מסכימים - רוסיה התנגדה לפעולת נאט"ו בשמי המדינה הצפון אפריקנית. והיא צפויה להעלות טענות נגד התקיפה במהלך הכינוס.

המדינות שמנהיגיהן מגיעים לכינוס הן ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן וקנדה. בשולי הוועידה, מתנגדי הגלובליזציה וארגוני שמאל מתכננים לערוך הפגנות, המשטרה הצרפתית, כבר ערוכה.