משקי הרי יהודה יפצו את יצחק ברמן ב-50 מיליון שקל על ביטול עסקה

התאגיד ביטל הסכם שחתם ב-2007 עם יצחק ברמן לרכוש את מאפיית ברמן ב-350 מיליון שקל

סוף מוסכם לסכסוך: התאגיד הכלכלי הקיבוצי משקי הרי יהודה, שבבעלותם של 18 קיבוצים ומושבים שיתופיים באזור ירושלים, בקעת הירדן והערבה, ישלם ליצחק ברמן, בעל השליטה במאפיית ברמן, פיצוי של כ-50 מיליון שקל. זאת, בשל ביטול העסקה לרכישת המאפייה ונכסי נדל"ן שבבעלותה, שנחתמה ב-2007 - כך הסכימו הצדדים באחרונה, לאחר הליך גישור שנערך ביניהם בפני המגשר, עו"ד אברהם אברמזון.

מדובר בפיצוי שהנו נמוך ב-41 מיליון שקל מזה שנקבע בפסק הבורר של השופט המחוזי בדימוס צבי כהן, שקבע כי על התאגיד לשלם לברמן 91 מיליון שקל בגין פעולותיה.

באוגוסט 2007 חתמו ברמן והתאגיד על חוזה, לפיו ירכוש התאגיד את מאפיית ברמן וכן נכסי נדל"ן שבבעלותה עבור 350 מיליון שקל, ואולם העסקה התפוצצה ולא יצאה לבסוף אל הפועל, עקב נסיבות שהיו שנויות במחלוקת בין הצדדים.

ברמן הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה לאכיפת החוזה. בית המשפט הפנה את הצדדים לבוררות, וביוני 2010 פורסם פסק הבורר, לפיו על התאגיד לרכוש את המאפייה מברמן ב-420 מיליון - או לחילופין לפצות אותו ב-91 מיליון שקל.

הליך גישור

באמצעות משרד עורכי הדין צבי אגמון הגיש התאגיד בקשה לביטול פסק בורר, בטענה כי מדובר בפיצוי גבוה מדי שאינו משקף את הערך האמיתי של המאפייה.

בין היתר הסתמך התאגיד בבקשתו לביטול פסק הבורר על פרסומים בתקשורת, לפיהם רשות ההגבלים העסקיים חוקרת חשד לקרטל שיצרו בעלי מאפיית ברמן עם בעלי מאפיות אחרים.

לאחר הגשת הבקשה לביטול הפנה בית המשפט את הצדדים להליך הגישור בפני עו"ד אברמזון, שבסופו הגיעו לפשרה.

עורכי הדין צבי אגמון, טל מישר ויותם קוולר ממשרד אגמון ושות', שייצגו את התאגיד הכלכלי של משקי הרי יהודה, מסרו: "ההסכם החדש מאפשר למשקי מטה יהודה לעמוד בכל ההתחייבויות שלהם, לפעול לפי התוכניות האסטרטגיות המוקדמות ולהמשיך קדימה".