קרן גריילוק גייסה קרן המשך בהיקף של 200 מיליון דולר

‎‎‏ הקרן לא הודיעה באופן רשמי כי סיימה את סבב הגיוס וכי תתחיל לבצע השקעות ‏‎‎‏ מודל ההשקעה לא ישתנה, והקרן תשקיע בחברות הבשלות בין 25 אלף ל-200 מיליון דולר

‎‎קרן ההון סיכון ‏Greylock‏ ישראל השלימה את גיוס הקרן השנייה בהיקף של 200 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". חודשיים בלבד לאחר שנודע כי היא יוצאת לגיוס הקרן, היא השלימה אותו במלואו ולא הכריזה על סגירה ראשונה. מקרן גריילוק לא התקבלה תגובה.

קרנות ישראליות לרוב משלימות את גיוס קרן ההמשך בתוך 12-18 חודשים, שבהם הן מכתתות רגלים אצל משקיעים פוטנציאלים ברחבי העולם רק כדי להגיע לסגירה ראשונה, כלומר שהקרן הצליחה לגייס חלק ניכר מסכום היעד שלה, והיא מתחילה לבצע השקעות תוך שהיא עובדת על גיוס מלוא הסכום. במקרה של גריילוק ישראל, שהיא שלוחה של קרן הענק מעמק הסיליקון, זה היה הרבה יותר פשוט - המשקיעים בקרן הישראלית הם אותם המשקיעים בגריילוק-האם. כך, גריילוק גייסה את מלוא הסכום ולא הייתה צריכה קודם להכריז על סגירה ראשונה.

‎‎עדיין בלי אקזיטים

‎‎גריילוק היא אחת הקרנות הוותיקות בתחום ההון סיכון, והיא פעילה בישראל מ-2001. משה מור, אחד השותפים המקומיים, ניהל את ההשקעות בישראל כשותף בקרן. בשנת 2006 הוא חזר לישראל וחבר לארז עופר, עד אז בכיר ב-‏EMC‏, וליורם שניר, אז בכיר בסיסקו. שלושתם גייסו 150 מיליון דולר להשקעות בחברות ישראליות. בשנת 2008, גריילוק ישראל גייסה תוספת לקרן (‏Annex‏) בהיקף של 50 מיליון דולר.

מור ייסד וניהל את חברת התוכנה ‏SPL WorldGroup‏ שנרכשה על-ידי אורקל ב-2006; שניר היה בעבר בכיר בקלאס דטה סיסטמס, שנרכשה ב-1998 על-ידי סיסקו עבור 50 מיליון דולר. בתור אחראי על רכישות, מיזוגים ושותפויות אסטרטגיות באירופה, באסיה ובישראל, שניר היה למעשה מעורב בכל הרכישות של סיסקו בישראל. עופר שימש סמנכ"ל אסטרטגיה בענקית האחסון ‏EMC‏, וכן כיועץ למנכ"ל וסגן נשיא בחברה.

לגריילוק ישראל עוד אין אקזיטים להתהדר בהם, אך מחיקה מפוארת של השקעתה במודו, דווקא יש. גריילוק השקיעה בישראל ב-20 חברות, כשהבולטות בהן הן אירוסקאוט, סלנו, זנד ופיוניר, כולן חברות בשלות, עם הכנסות המוערכות בעשרות מיליוני דולרים בשנה.

בין השקעות העבר של גריילוק בישראל אפשר למצוא את אימפרבה, חברת אבטחת המידע של שלמה קרמר, ואת קלירפורסט שנרכשה בידי רויטרס ב-2008 עבור 25 מיליון דולר.

באותה השנה, גריילוק עשתה מהלך מפתיע כאשר רכשה במשותף עם קרן הפרייבט אקוויטי וקטור את חברת פרסייס, אחרי שזו מחקה מאות מיליוני דולרים. גריילוק ווקטור קנו 79% בחברה תמורת 20 מיליון דולר, והפכו אותה מחדש לסטארט-אפ.

גריילוק משקיעה בחברות בתחומי קלינטק, ‏IT‏, אינטרנט, מוליכים למחצה, תקשורת ומדיה. הקרן השנייה, כך נראה, תנוהל לפי אסטרטגיית השקעות דומה לראשונה, שעיקרה השקעות בחברות צעירות.

גריילוק ארה"ב הוקמה בשנת 1965, בקרן הראשונה היא ניהלה 9 מיליון דולר שהושקעו על-ידי משפחות אמידות, שעד היום משקיעות בה. גריילוק היא אחת המשקיעות הראשונות בפייסבוק ב-2006, ובחברות כמו לינקדאין, ‏airbnb‏, גרופון, וכן בחברות פנדורה ו-‏Zipcar‏ המצויות בתהליכי רישום למסחר.

בחודש מארס 2011 קרן גריילוק האמריקנית השלימה גיוס תוספת לקרן 13 בהיקף של חצי מיליארד דולר. בשנת 2009, הקרן גייסה 575 מיליון דולר ולפני חודשים הושלם הגיוס, כך שהקרן מנהלת מיליארד דולרים המיועדים להשקעות בחברות בשלות סכומים שבין 25 מיליון דולר ל-200 מיליון דולר. ‏‎‎‏

‎‎גריילוק ישראל

‏שנת הקמה: 2006

תחום פעילות: השקעות בחברות בשלות

הון מנוהל: 400 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי

שותפים: משה מור, ארז עופר, יורם שניר, לורן בודן, ארנון דינור, נועם גרסטל

‏חברות שנסגרו: מודו ו-‏Esnips‏

מקור: ‏IVC-Online