טדי שגיא מאותת שפלייטק זולה: החב' תרכוש חזרה מניות

מפתחת הפלטפורמות עבור אתרי הימורים מקוונים איבדה 21% מתחילת השנה ■ החברה תשקיע עד 130 מיליון דולר ברכישת המניות שמהוות עד 10% מהון המניות

מניית פלייטק (Playtech), מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, נחשבת לאחת המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר בענף. בעוד מניות של שחקניות אחרות עדיין נסחרות מתחת לרמתן ערב סגירת השוק האמריקני (אירוע מכונן במחזור חייהן), מניית פלייטק כבר עקפה מזמן רמה זו. למרות זאת, דירקטוריון החברה, ובמילים אחרות - בעל השליטה טדי שגיא, מאמין כי המניה מתומחרת בחסר, ולכן הכריזה אתמול פלייטק על תוכנית Buy Back (רכישה חוזרת של מניות) הראשונה בתולדותיה.

הרקע לתוכנית זו הוא ירידה של 21% שרשמה המניה מתחילת השנה (24% בשנה האחרונה) שמיקמה אותה על מחיר של 3.335 פאונד המשקף שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר.

פלייטק, שנסחרת בבורסה המשנית של אנגליה (AIM), תרכוש בחזרה עד 10% מהון מניותיה, וזה אומר שהחברה תשקיע עד 130 מיליון דולר - סכום עתק במונחיה - ברכישת המניות, ובאופן עקיף - בהעברת המסר לציבור המשקיעים כי המניה שווה השקעה. ואכן, אתמול המסר עבר והמניה הוסיפה לערכה 8.4% במחזור הגבוה פי שניים מהממוצע החצי שנתי.

130 מיליון דולר אינו סכום שהולך ברגל - גם לא לחברה בעלת תזרים יציב כמו פלייטק - ולכן טורח דירקטוריון החברה לציין בהודעתה כי "יש לפלייטק הגמישות הפיננסית שתאפשר לחברה להמשיך לרכוש חברות כדי למנף את צמיחתה האורגנית". פלייטק, נזכיר, עדיין מחלקת דיבידנד, ותשואת הדיבידנד הנוכחית של המניה עומדת על 5% בקירוב. נכון לסוף הרבעון הראשון שכבו בקופת החברה מזומנים בשווי של 92 מיליון דולר.

במקביל להודעה על הרכישה החוזרת, פרסמה פלייטק דברים שנשא יו"ר החברה, רוג'רס וויטרס, במסגרת האסיפה הכללית שהתקיימה אתמול. וויטרס, מטבע הדברים, היה אופטימי בנוגע לעתיד החברה, ואישר את דבר החתימה של החברה על מזכר הבנות מול Gala Coral, ממפעילות ההימורים הלא מקוונים והמקוונים הגדולות ביותר באנגליה. לפי המזכר, שאינו הסכם סופי, תספק פלייטק ל- Gala את הפלטפורמה שפיתחה, ושיתוף הפעולה בין השתיים יוכל להגדיל באופן משמעותי את הכנסות פלייטק בתוך שנה עד שנה וחצי מהרגע שבו Gala תפעיל את אתריה על בסיס הפלטפורמה של פלייטק.

הרכישה החוזרת - אם תתבצע במלואה - תשפיע על שיעורי ההחזקה הנוכחיים של בעלי העניין בחברה. שגיא, שמחזיק כרגע בשיעור של 40.3% מההון, יעלה להחזקה של 44.8%, וההחזקה של שאר בעלי המניות תגדל בכחצי אחוז כל אחד.