ועדת הכלכלה הפחיתה את השפעת הממשלה על רשות השידור

נקבע כי רק 7 מבין 13 חברי המועצה החדשה של רשות השידור ייבחרו ע"י הממשלה, ואילו 6 האחרים ייבחרו ע"י ועדת האיתור ■ עוד נקבע כי רשות השידור תמשיך לשדר תשדירי שירות

ועדת הכלכלה של הכנסת ניטרלה את השפעת הממשלה על הנהלת רשות השידור. הוועדה, בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קבעה כי רק 7 מבין 13 חברי המועצה החדשה ייבחרו על-ידי הממשלה, ואילו 6 האחרים ייבחרו על-ידי ועדת האיתור בלבד.

7 חברי המועצה שתבחר הממשלה ייבחרו מתוך קבוצה של 15 מועמדים שוועדת האיתור תגיש בפניה.

על-פי המתכונת הקודמת של החוק, כל 13 חברי מועצת רשות השידור היו אמורים להיבחר על-ידי הממשלה מתוך 27 שמות שהיו אמורים להיות מוגשים לה. ועדיין, יש לציין, חברי וועדת האיתור מתמנים על-ידי היו"ר, שהוא עצמו בכל זאת מינוי של הממשלה.

תשדירי השירות יימשכו

בנוסף, הוועדה אישרה כי רשות השידור תוכל להמשיך ולשדר תשדירי שירות, בהתאם למצב הנהוג כיום. כמו כן נקבע כי הכללים שתקבע מועצת רשות השידור, בהתאם לחוק, יובאו לאישור ועדת הכלכלה תוך שנה מאישור החוק.

הוועדה אישרה עוד כי רשות השידור תוכל להמשיך לגבות כספים עבור החומר הרב הנמצא בארכיון של רשות השידור.

יו"ר הרשות, אמיר גילת, אמר כי הוא ביקש שהארכיון יוכר כאתר מורשת לאומי, על מנת שיזכה לתמיכה כספית. לדבריו, העלות של דיגיטציית הארכיון עומדת על כ-50 מיליון שקל.

לבסוף הוחלט כי תעריפי העלות של החומר הארכיוני יחושבו בהתחשב בעיקרון העלות ללא רווח, שכן רשות השידור אינו גוף בעל כוונת רווח.