ב"לוויתן" לא מתרגשים מ'העוצר': בקשות הממונה שגרתיות

גורמים הקשורים לשותפים ב"לוויתן" הביעו פליאה על נוסח הודעת משרד התשתיות ■ "זה מקובל וברור שלא מתחילים קידוח חדש לפני שמבררים את הסיבות לתקלה בקידוח הקודם"

גורמים הקשורים לשותפים ב"לוויתן" הביעו פליאה על נוסח הודעת משרד התשתיות. בשיחה עם "גלובס" אמרו אותם גורמים כי הממונה על הנפט לא הכריז על עוצר קידוחים והגדירו את בקשותיו "שגרתיות".

אותם גורמים אמרו כי אין סיבה לסטות מההערכה המקורית שלפיה ניתן יהיה להתחיל בקידוח החדש בתוך כחודש מהפסקת קידוח "לווייתן 2", כלומר בתוך שבועיים מהיום.

אותם גורמים הוסיפו "זה מקובל וברור שלא מתחילים קידוח חדש לפני שמבררים את הסיבות לתקלה בקידוח הקודם".

במכתבו של ד"ר מימרן, שהעתקו הגיע לידי "גלובס" כותב מימרן לסגן נשיא נובל במזרח התיכון, לאוסון פרימן כי: "לאור העובדה שאתם נערכים להתחלת ביצוע קידוח לוויתן 3, אבקשכם בזה לא (ההדגשה במקור ע"ב) להתחיל בביצועו, עד להגשת תכנית הנדסית מפורטת לקידוח זה ואישורה על-ידנו. כמו כן הנני להזכירך כי טרם קיבלנו דוח מפורט על התקלה בקידוח לוויתן-2 ותכנית הפעולה בנושא נטישת הקידוח".

תגובת דלק אנרגיה

חברת דלק אנרגיה פרסמה תגובה רשמית להודעת משרד התשתיות מהיום: "בהמשך להודעת החברה מיום ה-14 במאי 2011 על הפסקת הקידוח בלוויתן 2, נמצאת נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח, בתיאום מקצועי עם הממונה על הנפט, בכל הקשור להגשת דוח על שארע בקידוח לוויתן 2 ובאישור התכנית ההנדסית לביצוע קידוח ההערכה החלופי, לוויתן 3.

"בהמשך לנ"ל, שלח הממונה על הנפט ב-25 במאי 2011 מכתב לנובל, ובו שב והבהיר, כפי שסוכם, כי אין להתחיל בביצוע קידוח לוויתן 3 בטרם תוגש ותאושר תכנית הנדסית מפורטת עבור הקידוח".