נוחי דנקנר: הכלכלה והשווקים הפיננסים ימשיכו להתאושש

בשורה התחתונה דיווחה IDB פיתוח על רווח נקי של כ-46 מיליון שקל לעומת כ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת IDB של נוחי דנקנר פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2011. בשורה התחתונה דיווחה IDB פיתוח על רווח נקי של כ-46 מיליון שקל לעומת כ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דיסקונט השקעות , בה מחזיקה החברה כ-74%, תרמה לרווח הנקי 137 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל, כלל ביטוח (החזקה של 55%) כ-21 מיליון שקל לעומת 110 מיליון שקל, כלל תעשיות (61%) כ-22 מיליון שקל לעומת 53 מיליון שקל וכור (החזקה של 13%) כ-17 מיליון שקל לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דנקנר אמר היום: "אנו מסכמים רבעון של עשייה עסקית ענפה במגוון תחומים, תוך המשך התמודדות טובה של החברות התפעוליות בקבוצה עם הסביבה התחרותית בה הן פועלות ותוך שימור האיתנות העסקית והפיננסית של חברות המטה, הבאה לידי ביטוי, בין היתר, באחזקת יתרות נזילות של מעל 10 מיליארד שקל לצד פורטפוליו מגוון של עסקים מובילים מסקטורים שונים".

"השלמה מוצלחת של היוזמות העסקיות המרכזיות עליהן אנו עמלים כיום כמו שיתוף הפעולה האסטרטגי בין מכתשים אגן לבין כמצ'יינה, המיזוג של סלקום עם נטוויז'ן ועסקאות נוספות, יאפשרו לחברות להתמודד בשווקים התחרותיים בהם הן פועלות - בחו"ל ובישראל - ובכך יתאפשר לנו להמשיך ולהקדיש את מירב משאבי הניהול לפיתוח ולהרחבת עסקי הקבוצה בחו"ל".

דנקנר הוסיף כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי שנרקם בין כמצ'יינה לבין קבוצת IDB ומערכת היחסים הטובה שנוצרה עם בכירים בסין מהווה הזדמנות ליצירת יוזמות ושיתופי פעולה של IDB ושל גופים נוספים בתעשייה הישראלית עם הכלכלה הצומחת בעולם במגוון רחב של מוקדי עשייה, תוך יצירת מכפיל כוח בין החדשנות והיזמות האיכותית בישראל לבין המשאבים, יכולת הביצוע והחוכמה העסקית של הסינים. אנו מלאי תקווה ששיתוף הפעולה הזה יהפוך בהדרגה למנוע צמיחה ל-IDB ולכלכלה הישראלית".

על הכלכלה והשווקים אמר דנקנר כי "אנו סבורים כי הכלכלה הגלובאלית והשווקים הפיננסים ימשיכו להתאושש בשנת 2011. עם זאת, התרבותם של אתגרים מערכתיים שונים - הן בחו"ל והן במשק הישראלי - מביאה לתנודתיות בפעילות הכלכלית ובשוקי ההון. אתגרים אלו מחייבים, הן את היזמים, הן את המנהלים והן את הקברניטים הכלכליים, להמשיך ולנקוט במדיניות זהירה ושקולה, שכן התממשות אפשרית של סיכונים פיננסיים או סיכונים גיאופוליטיים עלולה לשבש ולעכב את ההתאוששות הטובה של השווקים מהמשבר הפיננסי".