"נסרדישי ממשיך לפעול למינוי מקורבים לתפקידים בכירים"

מקורבים לרשות המסים טוענים כי ראש הרשות, יהודה נסרדישי, אינו חדל מהניסיונות לקדם את מקורביו לתפקידים בכירים ברשות טרם פרישתו בסוף יוני - ובכך חוטא לכללי מינהל תקין

ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי, אינו חדל מהניסיונות לקדם את מקורביו ועוזריו האישיים לתפקידים בכירים ברשות טרם פרישתו בסוף יוני, ובכך חוטא לכללי מינהל תקין - כך טוענים גורמים המכירים את עבודת רשות המסים.

לפני כ-4 חודשים נחשף ב"גלובס" כי נסרדישי מנסה לקדם את העוזרת האישית שלו, ליאת שדמי-מלאך, הנחשבת מקורבת אליו מאוד, לתפקיד פקידת שומה נתניה. זאת, לכאורה, בניגוד לכללי המינהל התקין, לפיהם ההתמודדות על איוש התפקיד הייתה צריכה להידחות עד לאחר פרישת נסרדישי.

לאחר הפרסום ב"גלובס" הוסר שמה של שדמי-מלאך מרשימת המתמודדים, מכיוון שנמצא כי אין לה את הניסיון הניהולי הדרוש לפי תנאי המכרז של נציבות שירות המדינה.

ממידע חדש שהגיע "לגלובס" מתברר כי נסרדישי אינו אומר נואש בכל הנוגע לקידומה של המקורבת, וכעת הוא מבקש למנות את שדמי-מלאך למנהלת משרד מיסוי מקרקעין ירושלים, תפקיד בכיר המקביל לתפקיד פקיד שומה. לדברי המקורבים לרשות, ספק רב אם לשדמי-מלאך יש את הידע הדרוש כדי למלאו.

לתפקיד הבכיר ניגשו מעל 10 מועמדים, בהם עובדים בעלי ניסיון מקצועי וניהולי בנושא מיסוי מקרקעין, לרבות 3 סגנים ותיקים במשרדי מיסוי מקרקעין אחרים בארץ וכן דמויות בעלות רקע מקצועי רחב.

לדברי המקורבים לעבודת הרשות, שדמי-מלאך לא עומדת "בשורה אחת" עם מרבית המתמודדים, והסיבה היחידה שהיא מתמודדת על התפקיד היא שנסרדישי רוצה "לסדר" לבת-טיפוחיו ג'וב לאחר פרישתו.

עוד טוענים המקורבים כי נסרדישי פעל יחד עם הסמנכ"ל למינהל של רשות המסים, יוסי יהודה, מול נציבות שירות המדינה, כדי שמועמדותה של שדמי-מלאך לא תיפסל שוב עקב היעדר ניסיון ניהולי.

"לא ברור מדוע הפעם הנציבות החליטה כי לשדמי ניסיון ניהולי ראוי, זאת כאשר רק לפני כ-4 חודשים מועמדותה לתפקיד זהה נפסלה עקב היעדר ניסיון ניהולי", טוענים המקורבים.

חמור מכך, הם אומרים, מועד המכרז לתפקיד נקבע ל-16 ביוני, כשבועיים לפני תום כהונת נסרדישי. זאת, כאשר מועד הגשת המועמדויות למכרז הסתיים במארס האחרון. לטענת המקורבים לרשות, אין שום סיבה שלא להמתין שבועיים נוספים, עד פרישתו של נסרדישי, כדי לערוך את המכרז באופן נקי, והסיבה היחידה שבעטיה לוחץ נסרדישי לקיים את המכרז עוד טרם פרישתו היא רצונו להביא למינויה של שדמי.

באופן דומה, טוענים המקורבים לרשות, פועל נסרדישי לגבי העוזר שלו, אייל סנדו, אותו מבקש נסרדישי למנות למנהל היחידה למיסוי בינלאומי ברשות המסים.

לדברי המקורבים לרשות, ניסיונו של נסרדישי למנות את סנדו לתפקיד הוא "תמוה עד מאוד", זאת מכיוון שהתפקיד מאויש ב-3 השנים האחרונות במינוי בפועל על-ידי רו"ח ועו"ד ורד אולפינר, שהיא עובדת מוכשרת ביותר, שזכתה לשבחים הן על מילוי התפקיד בפועל והן על מילוי תפקידיה הקודמים. בנוסף, לדבריהם, אולפינר מעוניינת לכהן בתפקיד במינוי של קבע.

לטענת המקורבים לרשות, גם במקרה זה, כמו במקרה של שדמי-מלאך, היות ומדובר בתפקיד בכיר ורגיש, היה ראוי כי המכרז ייערך לאחר פרישת נסרדישי. זאת, בכדי שמוראו של נסרדישי לא יהיה על חברי ועדת המכרזים. אלא שבאופן לא מפתיע, אומרים המקורבים לעבודת הרשות, החליט נסרדישי יחד עם יהודה לקיים את ועדת המכרזים לתפקיד ב-5 ביוני.

המקורבים לרשות טוענים כי כללי מינהל ציבורי תקין מחייבים שוועדות המכרזים יתכנסו לאחר פרישת נסרדישי, כך שהליך הבחירה יהיה נקי משיקולים זרים. בנוסף, לדבריהם, מינוי מקורבי נסרדישי ערב פרישתו "יסנדל" את ראש רשות המסים הבא, וגם מטעם זה נדרשת דחייה.

רשות המסים: הטענות תמוהות

מדוברות רשות המסים נמסר בתגובה כי הטענה לפיה דווקא ערב פרישתו יהיה מוראו של ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי, על חברי ועדת המכרזים היא תמוהה בעליל, ויש לדחות אותה על הסף.

עוד נמסר כי רו"ח ועו"ד ליאת שדמי-מלאך ורו"ח אייל סנדו הינם עובדים בעלי ניסיון מקצועי רב, אותו צברו הן ביחידות השדה והן במטה, כשכל אחד מהם זוכה להערכה מקצועית גבוהה ברשות ומחוצה לה. "גם להם, כמו לכל עובד אחר ברשות העומד בתנאי הסף שנקבעו למשרה, מוקנית הזכות להתמודד במכרזים על תפקידים. לא יעלה על הדעת כי אך ורק בשל העובדה שהם משרתים כיועצים מקצועיים למנהל הרשות, תימנע מועמדותם".

כמו כן נאמר בתגובת הרשות כי העובדה שלכל אחד מהמכרזים יש מתמודדים רבים הראויים לתפקיד היא תעודת כבוד לרשות המסים, ואין אלא לברך על כך. "גם בתקופה הסמוכה לפרישתו של נסרדישי עבודת רשות המסים צריכה להימשך כסדרה. על כן אין כל מקום לשנות את מועד המכרזים, ואנו מצפים כי המועמד המתאים ביותר הוא שייבחר לכל אחד מהתפקידים".