יחימוביץ' על חתונת אלעד תשובה: "עבירה בוטה על החוק"

יוצאת נגד מדיניות האיפה והאיפה בעניין בניית אתר החתונה של בנו של יצחק תשובה אשר גורם להרס הטבע, לפעילות לא חוקית, ולפגיעה במטיילים ובתושבים ביער בן שמן ■ "החתונה מחר ואין בכוונתי לבקשך לפעול להפסקת העבודות"

ח"כ שלי יחימוביץ' יוצאת היום נגד מדיניות האיפה והאיפה שקשורה בעניין בניית אתר החתונה של בנו של יצחק תשובה אשר גורם להרס הטבע, לפעילות לא חוקית, ולפגיעה במטיילים ובתושבים. נזכיר כי אתמול (א') נחשף לראשונה ב"גלובס" כי אין אישור ממינהל מקרקעי ישראל לקיומו של אירוע בשטח המיועד לחתונת אלעד תשובה.

במכתב לשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (האחראי על מנהל מקרקעי ישראל) ולשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן כותבת יחימוביץ': "בימים האחרונים הגיעו אלי כמה וכמה פניות ממטיילים ומתושבים, אשר סיפרו כי באזור יער בן-שמן מתקיימת פעילות בניה בלתי חוקית, ענפה ורחבת היקף, הכוללת פריצת דרכים, הכשרת הקרקע, הקמת מבנים מקורים, במות, מזרקות ופרישת תשתיות, תוך הפעלת ציוד הנדסי כבד, משאיות וסמי טריליירים. כמו כן, המקום גודר ואנשי אבטחה חוסמים את המעבר החופשי של הציבור באזור זה.

ברור קצר העלה כי בלב היער, בשטח ציבורי המשמש זה שנים לטיולים ופיקניקים - מוקם למעשה אולם אירועים רחב היקף, ובו אמורה להיערך מחר (ג') חתונת בנו של איש העסקים מר יצחק תשובה.

יחימוביץ' מפרסמת קטע ממכתב מייצג שקיבלה ומביאה אותו בתור דוגמא: "שמי דני ברויד, ואני תושב המושב בן שמן. אני נוהג לרכוב על אופניים במשך שנים ביער בן שמן. בחודש האחרון אני מבחין במשאיות וסמיטריילרים וציוד הנדסי כבד שמגיעים למרכז היער מדי יום, מקימים במות ענקיות, משנים שבילים ודרכים. השטח, בהיקף של מספר דונמים, מוקף עכשיו בגדר, ובנוסף לבמות מוקמים מבנים אחרים בגובה של עד עשרה מטרים - מזרקות, מבנה מקורה ועוד. כמו כן במקום מוצבים מאבטחים המפטרלים סביב השטח ומונעים כניסת מטיילים למתחם. מדובר בשטח ציבורי, שמשמש מזה שנים לטיולים ופיקניקים. עבודות הפיתוח האחרונות גורמות לפגיעה משמעותית בנוף ובמראה הטבעי של האזור. כאשר ביררתי במה מדובר נדהמתי לגלות שהמתחם האמור מיועד לשמש לחתונת בנו של איש העסקים יצחק תשובה... כתושב האזור וכאזרח התעוררו בי דאגה וכעס על השימוש בשטח ציבורי לטובת אירוע פרטי, משמח ככל שיהיה. קשה לי להאמין שאני הייתי מקבל היתר לערוך שם שמחה משפחתית... אני מבקש להדגיש שאני מייצג כאן כמה וכמה מתושבי האזור."

"ובכן", כותבת יחימוביץ, "דני צודק, ועבודות אלו נעשות תוך עבירה בוטה על החוק, שכן יעודה של קרקע זו הוא לשימושים חקלאיים, ולא לשימוש מסחרי מעין זה. מיותר לציין כי עבודות פיתוח אלו גורמות לפגיעה קשה בטבע ובנוף באזור זה... יתרה מזה, רשויות המדינה נוקטות בשנים האחרונות בהליכי אכיפה מחמירים כנגד אולמות וגני אירועים 'רגילים' המשמשים את הציבור הרחב אך פועלים שלא כחוק בשטחים בחקלאיים."

"אין בכוונתי לבקשך לפעול להפסקת העבודות. החתונה מחר, ברור לי שהפניה מאוחרת, ולא נרצה להשבית שמחות. יחד עם זה, נראה לי שמקרה זה אשר אינו ראשון מסוגו מצריך התייחסות עקרונית של משרדך לפלישה מסוג זה לטבע, אשר מעלה תחושה לא נוחה, בלשון המעטה, של איפה ואיפה כלפי בעלי הממון והשררה."