קיבוץ בחן לבית המשפט: המפרק הזמני מהלך עלינו אימים

לטענת קיבוץ בחן, דרישתו של עו"ד עומר גדיש להמשיך ולנהל את עבודות הפיתוח של הרחבת הקיבוץ - מטרתה לקבל שכר-טרחה בסך 40 אלף שקל לחודש

"בקשתו של עו"ד עומר גדיש, המפרק הזמני של החברה לפיתוח ירוק בחן, להזמין את נציגי קיבוץ בחן לחקירה במשרדו, היא ניסיון נוסף להכפיש את הקיבוץ ולהציגו באור שלילי" - כך טוענים בקיבוץ בחן.

בתגובה שהגיש אמש (א') הקיבוץ (פר"ק 41305-01-11) לבית המשפט המחוזי מרכז, טען הקיבוץ כי דרישתו של עו"ד גדיש להמשיך ולנהל את עבודות הפיתוח של הרחבת הקיבוץ, מטרתה לקבל שכר-טרחה בסך של 40 אלף שקל לחודש.

התגובה הוגשה באמצעות עורכי הדין אביתר קנולר ופני יעקובוביץ ממשרד י. זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות'. במסגרת התגובה דורש הקיבוץ לנהל בעצמו את פיתוח ההרחבה ולחסוך זמן רב וכסף מיותר.

בשנת 2006 החליטו חברי קיבוץ בחן להגדיל את מספר התושבים ולצאת בפרויקט של הרחבה. לצורך כך התקשר הקיבוץ עם חברה בשם נ. שקד לפיתוח 174 מגרשים. לטובת ביצוע ההרחבה הוקמה "החברה לפיתוח ירוק בחן בע"מ".

לפני מספר חודשים נקלעה החברה למצב כספי קשה ונכנסה להליכי פירוק. לאור מצבה הכלכלי הקשה של החברה ומתוך רצון לעבוד בשיתוף-פעולה מלא לפתרון הבעיה, החליטה הנהלת הקיבוץ לתמוך במינוי של עו"ד עומר גדיש למפרק הזמני של החברה.

נכון להיום מעוניין הקיבוץ לקדם את עבודות הפיתוח שהופסקו. לאחר שבית המשפט והכונס הרשמי לא אישרו למפרק הזמני להמשיך ולפעיל את הפרויקט, הודיע הקיבוץ למפרק הזמני כי הוא מבטל את ההסכם עם החברה שקרסה. בעקבות זאת עתר המפרק הזמני לבית המשפט, במטרה למנוע את ביטול ההסכם וכן לזמן את ראשי הקיבוץ לחקירה במשרדו.

בתגובה שהוגשה אמש לבית המשפט נטען כי הקיבוץ הפעיל את זכותו לבטל את חוזה ההרחבה עם החברה, מאחר שמזה זמן רב היא אינה עומדת בהתחייבותה לבצע את עבודות הפיתוח בפרויקט ההרחבה.

הקיבוץ טוען כי גם לאחר החלטת בית המשפט מחודש מארס האחרון, לא הגיע המפרק הזמני עם הקיבוץ להבנות והסכמות בקשר להמשך ביצוע עבודות הפיתוח ופרויקט ההרחבה, וגם לא הציג לבית המשפט, לכנ"ר או לקיבוץ תוכנית הפעלה כלכלית מטעמו להמשך ביצוע העבודות.

עוד טוענים בקיבוץ כי בעוד המפרק הזמני טוען כי הקיבוץ לא שילם ולו "שקל אחד" למימון עבודות הפיתוח הציבורי בקשר למגרשי השיוך, שילם לו הקיבוץ כ-2.6 מיליון שקל למטרה זו.

בנוגע לדרישת המפרק הזמני לזמן את ראשי הקיבוץ לחקירה בנוגע להסכמים בין הקיבוץ ובין החברה שנקלעה לקשיים כלכליים, טוענים באי-כוח הקיבוץ כי מדובר בבקשה מופרכת מיסודה ומלאה בטענות אווירה והכפשות, במטרה להלך אימים על הקיבוץ.

יחד עם זאת, הקיבוץ הודיע לבית המשפט כי הוא מסכים לחקירה, ובתנאי שהיא תתקיים על-ידי גורם אובייקטיבי. הקיבוץ מבקש מבית המשפט לדחות את בקשות המפרק הזמני ולאפשר לו להמשיך ולקדם את פיתוחה של ההרחבה.

המפרק הזמני של החברה לפיתוח ירוק בחן, עו"ד עומר גדיש, מסר בתגובה: "במקום להתמודד עם הטענות על מעשים שנעשו, הם מנסים להכפיש את המפרק. לא קיבלתי אפילו שקל אחד מהקיבוץ. הנושא תלוי ועומד בבית המשפט, ואני בטוח שהוא יידע לקבל את ההחלטות הנכונות".

חשוב לציין כי בבקשה שהעביר גדיש לבית המשפט, עלייה השיב היום הקיבוץ, נטען כי מסקירת פעילות הקיבוץ והחברה שביצע גדיש ב-3 החודשים עולה כי "במהלך 4 השנים האחרונות במקום שקיבוץ בחן ישלם לחברה סכומים בהם נתחייב במסגרת התחייבותו עמה לשם הקמת ההרחבה, הוזרמו מיליוני שקלים בכיוון ההפוך - מהחברה אל הקיבוץ".

עוד טוען גדיש בפנייה לבית המשפט כי נראה שבעבור עבודות פיתוח שביצעה החברה בשטחי הקיבוץ הוותיק לא קיבלה החברה כל תשלום, וכי "בהתאם למידע שהצטבר בידי המפרק הזמני עד עתה, פעולות אלה של הקיבוץ היו אחד הגורמים המשמעותיים להגיעה של החברה לחדלות פירעון".