פליטת פה לנסרדישי: "לא רואה משקיעים מוכרים דירות"

כשהוא יושב לצידו של שר האוצר במסיבת עיתונאים דרמטית, מנהל רשות המסים הטיל ספק ביכולתם של הצעדים החדשים לקרר את שוק הנדל"ן

רגע מוזר אירע היום (ג') במסיבת העיתונאים הדרמטית שכינס שר האוצר יובל שטייניץ, במסגרת ההכרזה על צעדי מיסוי חדשים בשוק הנדל"ן, שנועדו לדרבן משקיעים למכור דירות יד שנייה.

לאחר ששטייניץ תיאר במשך דקות ארוכות את הצעדים שנועדו לדידו לגרום למשקיעי הנדל"ן למכור דירות, להציף את השוק ולהביא לירידת מחירים, נשאל מנהל רשות המסים היוצא, יהודה נסרדישי, מהו הפסד המס הצפוי למדינה כתוצאה מהפטור הזמני של מס השבח שיינתן למשקיעי הנדל"ן. תשובתו של נסרדישי הפתיעה אפילו את שטייניץ.

"אני לא רואה כמעט השפעה כי אני לא רואה את החבר'ה האלה מוכרים כל כך מהר את הדירות שלהם", אמר נסרדישי בתשובה לשאלה. בכך, הביע מנהל רשות המסים, ככל הנראה בלי כוונה, ספק רב באשר ליכולתם של הצעדים החדשים של שטייניץ לקרר את שוק הנדל"ן.

לא רק נסרדישי מטיל ספק בשר האוצר, אלא גם גורמים בשוק הנדל"ן. ג'קי מוקמל, יו"ר ומנכ"ל משותף של חברת ייעוץ הנדל"ן מ.א.ן נכסים, אמר כי צעדי שטייניץ אינם מעשיים.

"צעד זה צפוי להיתקל בשני גורמים שהם בעלי אינטרס לטרפד אותו - בעלי הדירות עצמם, המקבלים שכר דירה גבוה יותר מבעל המשרד מאשר משוכר דירה; והרשויות עצמן המרוויחות פעמיים - פעם אחת מארנונה גבוהה יותר על משרדים ביחס לדירות ופעם שנייה מהיטלי שימוש חורג הניתנים לחלק מהשוכרים ובעלי הדירות המשמשות כמשרדים. לפני 14 שנה, לקראת אכלוס מגדלי עזריאלי, מהלך שכזה מצד עיריית תל אביב לא צלח ורק חלק קטן מהמשרדים שישבו בדירות אכן פינו אותן".