מצרים החדשה: מפגינות שנעצרו עברו "בדיקות בתולין"

קצין מצרי מודה לראשונה כי מפגינות שנעצרו נאלצו לעבור "בדיקות בתולין", הוכו וקיבלו מכות חשמל ■ "דאגנו שהן לא יוכלו לטעון שהן נאנסו על-ידינו", סיפר הקצין

כולם ידעו שההפגנות במצרים היו אלימות, אבל עדות חדשה וקשה חושפת את אופן התנהלותם האכזרי של כוחות הביטחון המצריים במהלך ימי ההפגנות הסוערים נגד משטרו של הנשיא מובארק במדינה. קצין מצרי מודה כי מפגינות שנעצרו במהלך האירועים עברו "בדיקות בתולין" - הודאה ראשונה מסוגה של איש ביטחון מצרי, כפי שמדווחת רשת CNN.

עדותו של הקצין המצרי הופיעה בדוח של ארגון "אמנסטי", שפורסם במהלך ימי ההפגנות. על פי הדוח, המפגינות המצריות הוכו, קיבלו מכות חשמל, הופשטו ונערך עליהן חיפוש פולשני, אויימו כי יואשמו בזנות וחוייבו לעבור בדיקות בתולין. לטענת הקצין המצרי, העצורות עברו את הבדיקה המשפילה על מנת שלא יוכלו לטעון בעתיד כי הן נאנסו על ידי אנשי הרשויות במהלך ההפגנות.

"הבנות שנעצרו ונבדקו לא היו כמו הבנות שלי או שלך", אמר הקצין. "אלה בנות ששהו באוהלים יחד עם מפגינים גברים בכיכר תחריר, ובאוהלים מצאנו סמים ובקבוקי תבערה. לא רצינו שהן יטענו אחר כך שהן נאנסו או הותקפו מינית, אז רצינו להוכיח שהן לא היו בתולות מלכתחילה. אף אחת מהן לא היתה בתולה".

סאלווה חוסייני, אחת המפגינות שנעצרו במהלך ההפגנות, סיפרה לרשת CNN על שעברה במהלך החקירה. "הם רצו ללמד אותי ואת העצורות האחרות לקח", אמרה. "הם רצו לגרום לנו להרגיש שאין לנו יושר". לדבריה, היא ו-16 מפגינות נוספות שנעצרו - נקשרו, הופשטו וספגו מכות חשמל משוקר בזמן שמכנים אותן "זונות".

"עברתי במהלך המעצר התמוטטות עצבים. כמה חיילים עמדו מאחורינו בזמן הבדיקה, ואני חושבת שהם היו עדים לבדיקות", סיפרה חוסייני.