עיני: "יש יותר מדי מנהלים במשרד האוצר, ואין בעל בית"

אילן לוין: "לא ידעתי עד כמה אוכלים לפקידים את הקישקע" ■ חיים שני: "אין שום הצדקה שבן אדם לא יקבל משכורת במשך שנה, גם אם אחד או שניים תפסו ג'וב חלומי"

"הייתה תקופה שהשרים באוצר היו מתחלפים, היום הפקידים הם שמתחלפים. קראתי בעיתון שיש יוזמה לכונן רפורמה מבנית במשרד האוצר ('גלובס', 25.5). אני חושב שיש יותר מדי מנהלים באוצר ואין שם בעל בית. זה לא תקין", כך אמר עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, בכנס השנתי של אגף השכר בהסכמי עבודה שהתקיים היום (ג') בירושלים.

עיני התייחס גם לסכסוך הרופאים ואמר "אני מציע שבמקום לתקוף אחד את השני כל יום בתקשורת, במקום לשבת פעם בשבוע, תשבו יום ולילה, עד שימצאו פתרון, כמו עם ממ"י, כמו עם המורים. עזבו בתי דין ובוררויות". עיני קרא גם לסיים את הסאגה בתע'ש והעביר למנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן, מסר חד: "אם מישהו מתכוון לקדם מהלך חד-צדדי, הוא ייתקל בהתנגדות נחרצת. אין לי בעיה לשבת. אין דרך אחרת, חוץ ממו"מ. זה הדרך ואין אחרת", טען עיני.

חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, הודה בקושי הקיים במציאת ממונה על אגף התקציבים. "בימים אלו אני מסייע לשר לאתר ממונה לאגף התקציבים ותאמינו לי - זה לא פשוט. אחד הנושאים המרכזיים שעולים זה נושא הצינון. בן אדם צריך לשבת שנה שלמה בלי שכר ובלי עבודה. אין שום הצדקה שבן אדם לא יקבל משכורת במשך שנה, גם אם אחד או שניים תפסו ג'וב חלומי" הוא סיכם.

"אודי קמצן ידוע"

"אנו משלמים מחירים אישיים - זה לא צחוק", אמר אילן לוין, הממונה על השכר באוצר. "לא הייתי מודע לזה, עד כמה אוכלים לך את הקישקע. עשיתי תפקידים אחרים וזה לא ככה.

"ההסכמים שחתמנו, כמו עם ממ"י, הם הסכמים שאנו יכולים להתגאות בהם וזה בגלל השותפים שלנו. אני מצפה לשינויים בחברת החשמל, במקורות וברכבת. אני קורא להנהגת הרופאים לבוא ולקבל החלטות לטובת מערכת הרפואה הציבורית: להנהיג שעון נוכחות, להשקיע בפריפריה, במקצועות במחסור. המו"מ בינינו לא מצליח, אולי בגלל חוסר אמון או פוליטיקה פנימית. עופר (עיני, יו"ר ההסתדרות), לא כולם יודעים לסגור עסקאות כמוך", אמר לוין. לוין נפרד מאודי ניסן, הממונה על התקציבים, ואמר "כולם ידעו שיהיו בינינו חילוקי דעות. אודי הוא קמצן ידוע ותמיד נעלם ברגע חתימה על הצ'ק".

"יחסי העבודה במדינת ישראל נמצאים במגמת שיפור", הכריז שר האוצר יובל שטייניץ, שתקף שוב את הרופאים. "יש כרגע מו"מ ממושך עם ההסתדרות הרפואית. יש דרישות שלא נוכל להיענות להן, המשמעות שלהן היא פריצה של המסגרות. אני קורא לרופאים לרדת מהדרישות הבלתי הגיוניות ובלתי סבירות בעליל ולרדת למציאות. אנו נפנה בשעות הקרובות על מנת שהתהליך הזה יעבור לבוררות", סיכם שטייניץ.