בצלאל מקבל את הדין: לא יעתור נגד ההחלטה לפסול זכייתו

הערכות: הקבוצה תשחרר חלק מהעובדים שגויסו למכרז ■ בצלאל: "מצטער על ההחלטה, לא היה לי קשה להשיג את הכסף"

איש העסקים חזי בצלאל אינו מתכוון, נכון לעכשיו, לעתור לבית משפט נגד החלטת ועדת המכרזים לפסול את זכייתו במכרז הסלולר. זאת, בניגוד להערכות בשוק ואף שלכאורה יש זיז משפטי שבו הוא יכול להיאחז. הסיבה לכך, היא שעתירה לבית משפט יכולה לפעול נגדו כחרב פיפיות ולכן הנטייה הברורה כרגע היא לוותר על מאבק משפטי, ולהמשיך הלאה בחיפוש אחר השקעות אחרות.

אגב, בצלאל מאבד 10 מיליון שקל שהפקיד במשרד התקשורת כערבות לרישיון.

מיד עם קבלת החלטתה של ועדת המכרזים שלשום (ב'), התעוררו הערכות שלפיהן בצלאל יעתור נגד ועדת המכרזים כדי למנוע פסילה. ואולם בהמשך היום התברר שבצלאל אינו מתכוון לכך באמת. אם בצלאל היה משיג את הערבות, אולי היה שוקל לעתור, אולם כיוון שאינה בידו ואינו יכול להודיע מתי תהיה, הוא עלול לספוג מפלה נוספת בבית משפט - ולכן הסיכוי לכך נמוך.

"הבעיה הייתה טכנית"

בצלאל פרסם אתמול הודעה אישית שבה הביע צער על החלטתה של ועדת המכרזים. בצלאל כתב בהודעה שלא היה לו קושי להשיג את הכסף, אלא שנוצרה בעיה טכנית בהעמדת הערבות עקב הזמן הקצר שניתן לו. הוא הדגיש כי אילו ניתנה לו ארכה של כמה ימים, היה משיג את הערבות כנדרש. הוא הוסיף שקיבל הצעות מגורמים רבים לחבור אליו אך הוא דחה אותן על רקע רצונו לשמור על האופי הייחודי של הקבוצה.

ועדת המכרזים לא הגיעה להחלטתה פה אחד. גורם אחד בוועדה סבר שיש להעניק לבצלאל את הארכה שביקש, ולא היה נגרם שום נזק. מנגד, רוב חברי הוועדה התרשמו שהעובדה שבמשך כמה ימים לא ניתן היה לקבל ממנו אינדיקציות ברורות באשר לכוונותיו היא זו שהכריעה לבסוף, שכן אי אפשר היה לקבל ממנו חיזוק שהוא מתכוון להעמיד את הערבות.

במצב עניינים כזה, הוועדה לא יכלה להסתכן במתן ארכה נוספת משום שיש חשש שבצלאל לא ישיג את הערבות וקבוצות מתחרות יכולות לעתור בדרישה לפסול אותו, שכן מבחינה משפטית אם הוא לא משיג הערבות דינו להיפסל, ואין עוררין על כך.

על פי הערכות, בימים הקרובים תידרש קבוצת התקשורת של בצלאל לקבל החלטות כואבות בנוגע להמשך דרכה. ככל הנראה, הצוות שעוסק בנושא הסלולר יפורק, וחלק גדול מהיועצים והעובדים ישוחררו.

בצלאל מחזיק גם בחברת 018 אקספון, ולכן הוא יצטרך לחשוב היטב כיצד היא תמשיך את פעילותה על רקע השינויים בשווקים והתגבשותן של קבוצות תקשורת גדולות, שמקשות על שחקנים קטנים לפעול בשוק.