ועדת רפורמת התכנון דורשת קידום חקיקת דיור בר השגה

"לא יכול להיות שהממשלה משווקת לציבור את הרפורמה כפתרון למצוקת הדיור מבלי שיש בה התייחסות לדיור בר השגה"

הוועדה המשותפת (פנים וכלכלה) בכנסת לנושא הרפורמה בחוק התכנון והבנייה דורשת מהממשלה להציע חקיקה בתחום דיור בר השגה במסגרת חוק התכנון החדש. כך עלה היום (ג') בדיון השבועי של הוועדה, שדנה בסעיפיה השונים של הרפורמה.

‏בדיון שהתקיים היום דרש יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, מנציגי הממשלה להציע חקיקה בנושא דיור בהישג יד שתשולב ברפורמה. זאת בעקבות הצעה שהעלתה הקואליציה לדיור בהישג יד. כהן ציין כי "זוהי רפורמה היסטורית והממשלה מבינה שלא ניתן להעביר רפורמה כזאת בלי להתייחס לנושא של דיור בר השגה. זה לא בחוק עדיין אבל אני בטוח שהממשלה תמצא את האכסניה המתאימה בסעיפי החוק. הנחיתי את היועצים להוסיף התייחסות לנושא. אני דורש מנציגי הממשלה להביא לפתרון".

‏לדברי ח"כ אורי מקלב, "לא יכול להיות שהממשלה משווקת לציבור את הרפורמה כפתרון למצוקת הדיור מבלי שיש בה התייחסות לדיור בר השגה, ואח"כ היא אומרת שאין קשר בין הדברים".

‏יועצת הוועדה, איריס פרנקל כהן הזכירה ש"הנושא מורכב אך גם אם ברפורמה לא נפתור את כל הסוגיה של דיור בר השגה, וצריך לצורך כך חוק נפרד. חשוב מאוד שהרפורמה תאפשר לקדם דיור בר השגה".

‏ראש מינהל התכנון במשרד הפנים לשעבר, שמאי אסיף, ציין כי "על הממשלה לתת את הדעת על הנושא של דיור בר השגה ועל הכנסת לפעול לקדם חוק לדיור בר השגה, אבל אני לא משוכנע שהרפורמה בתכנון היא המקום לכך".

‏הכנסת נושא הדיור בר השגה לרפורמה זכה בדיון לתמיכתם של ח"כ לשעבר רן כהן, ד"ר חיים פיאלקוף (לשעבר מנכ"ל משרד השיכון), ד"ר אמילי סילברמן מהטכניון, ונציג איגוד המתכננים, עו"ד אשר כהנא.

‏עו"ד גיל גן-מור, שייצג את הקואליציה לדיור בהישג יד בדיון הסביר כי התחום של דיור בר השגה הוא תחום תכנוני מובהק, וכי הוא מתחייב על פי תוכנית המתאר הארצית, אך רשויות שקידמו אותו נתקלו בקשיים עקב מחסור בסמכויות, ועקב דרישה של יועצים משפטיים להסדרת הנושא בחוק.

‏ ‏