ירידות בסיום המסחר באירופה לאחר נתוני המאקרו

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על עלייה ■ מדד מנהלי הרכש הסיני ירד בחודש מאי ל-52 נקודות מ-52.9 נקודות באפריל

ירידות שערים נרשמו היום בסיום המסחר בבורסות אירופה, לאחר שהיום (ד') נפתח במגמה מעורבת אחרי נעילה חיובית בוול סטריט אמש. נתוני מאקרו חלשים בארה"ב ומגמה שלילית בוול סטריט השפיעו על המסחר בשעתיים האחרונות.

בארה"ב, סקר ADP הצביע על 38 אלף משרות חדשות בלבד שנוצרו במגזר הפרטי בחודש מאי, בעוד שבשוק ציפו ל-170 אלף משרות. בחלק מהמגזרים נרשמה אפילו גריעה של משרות, כמו למשל בסקטור הייצור, לראשונה זה 7 חודשים. עוד פורסם במהלך המסחר כי מדד מנהלי הרכש נפל ל-53.5 נקודות במאי מ-60.4 נקודות באפריל, מדובר בירידה החדה ביותר בחודש אחד מאז 1984.

יוון עדיין עומדת במרכז הבמה וממקדת את תשומת לב המשקיעים. על פי דיווח שפורסם היום, יוון לא תקבל החודש את תשלום הסיוע בסך 12 מיליארד אירו, שהובטח לה מקרן המטבע הבינלאומית. כך מדווח העיתון הגרמני "פרנקפורט אלגמיינה צייטונג" (Frankfurter Allgemeine Zeitung). "זה כמעט ודאי שקרן המטבע לא תעביר לייון את התשלום הבא בסוף החודש", נכתב בדיווח. לפי העיתון הגרמני, יוון לא הראתה לנציגי הקרן כי תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות בשנה הקרובה, כך שהקרן לא תוכל להמשיך לסייע לה.

Wolseley Plc ירדה בשיעור חד לאחר פרסום תוצאות כספיות.

אסיה ננעלה במגמה מעורבת

הבורסות באסיה נסחרו היום (ד') במגמה יציבה עם נטייה לירידות שערים למרות נעילת מסחר חיובית אמש בניו יורק. נתונים חלשים מאוסטרליה ומסין מקשות על הסנטימנט החיובי במזרח.

מדד מנהלי הרכש הסיני ירד בחודש מאי ל-52 נקודות מ-52.9 נקודות באפריל, ומסמן את החודש החלש ביותר מזה 9 חודשים. אנליסטים ציפו כי המדד יירד אומנם אך ל-52.2 נקודות. נציין כי על אף הירידה החדה יחסית, עדיין כל קריאת מדד מעל 50 נקודות מציינת התרחבות כלכלית ולא התכווצות.

כלכלנים בקרדיט סוויס העריכו כי קריאת ה-PMI הנוכחית אולי מרמזת שהפעילות היצרנית הגיעה כבר לשיאה במחזור הכלכלי (סייקל) הנוכחי.

קבוצת הפיננסיים היפנית Mizuho מרכזת עניין שלילי ברקע הודעת הרגולטורים במדינה כי עליה לשפר את יכולותיה התפעוליות ברקע תקלת המחשב הגדולה, ממנה סבלה בתחילת השנה ואשר מנעה שימוש בכספומטים שלה.

וגם באוסטרליה חדשות רעות: התמ"ג ביבשת התכווץ ברבעון הראשון של השנה ב-1.2%, הרבעון הגרוע ביותר מאז הרבעון הראשון של שנת 1991, אז התכווץ התמ"ג ב-1.3%. עם זאת, בקריאה שנתית, התרחבה הכלכלה האוסטרלית ב-1%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]