תשובה: הרציקוביץ פעל לרוקן את ישפאר מנכסיה כדי לסכל הסכם

חברת אלעד שבשליטת יצחק תשובה הגישה כתב תביעה מתוקן בסך כ-4.5 מיליון שקל נגד לוני הרציקוביץ וחברת ישפאר השקעות ■ ישפאר בתגובה: "הטענות חסרות שחר"

חברת אלעד ישראל מגורים מקבוצת דלק נדל"ן של יצחק תשובה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב תביעה מתוקן בסך כ-4.5 מיליון שקל נגד לוני הרציקוביץ וחברת ישפאר השקעות שבשליטתו.

בבסיס התביעה עומדת טענה כי הרציקוביץ וישפאר התקשרו עם אלעד (לשעבר דנקנר השקעות) בחוזה הלוואה משנת 2006, הכולל התחייבות לשלם 4 מיליון שקל בגין העברת מניותיה של אלעד בחברת קונטקס טי.וי לידי ישפאר.

בכתב התביעה המתוקן נטען כי התגלה מידע חדש, ממנו עולה חשד כי הרציקוביץ ביצע פעולות ועסקאות שהיה בהן כדי לרוקן את ישפאר מנכסיה, בין היתר על חשבונה של אלעד ותוך התנערות מהתחייבויות כלפיה בהתאם להסכם ההלוואה עליו חתם.

לטענת אלעד, החוב לא שולם במלואו אלא רק מספר תשלומים ראשונים, ולפיכך יש לחייב בתשלום החוב גם את ישפאר וגם את הרציקוביץ, שחתם על ההסכם בשמה של החברה.

אלעד הגישה, באמצעות עורכי הדין עופר צור והראל שחם ממשרד גורניצקי ושות', כתב תביעה מתוקן לכתב תביעה קודם שהוגש, בטענה כי יש צורך לברר שאלות חדשות ולמנות רואה חשבון חוקר, לצורך עריכת חקירה לגבי הפעולות שבוצעו לכאורה על-ידי הרציקוביץ בישפאר.

אלעד מוסיפה כי מתוך הראיות שקיימות ברשותה, המפורטות בחוות-דעת ראשונית של רו"ח שי מדינה, ראש מחלקת הביקורת החקירתית במשרד רואי החשבון פאהן-קנה, מצטיירת תמונה קודרת אודות הפעולות שביצע הרציקוביץ בקבוצת ישפאר.

עוד מבקשת אלעד מבית המשפט כי אם יתברר כי התבצעו בישפאר עסקאות שלא כדין, שבמסגרתן הועברו ממנה נכסים לחברות אחרות בקבוצה - יוצהר כי עסקאות אלה חסרות תוקף ומבוטלות.

תגובת עורכי הדין ראובן בכר ועטיר הרדוף יפה ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות ועו"ד יוחאי הורביץ ממשרד ד. מירקין ושות', המייצגים את ישפאר: "התביעה הוגשה לפני למעלה משנה, ואז הופיעו בה עובדות וטענות חסרות שחר שפורסמו בהרחבה בכלי התקשורת. כך גם עתה בתיקון כתב התביעה חסר כל בסיס במציאות, תרתי-משמע".