כפי שפורסם ב"גלובס": אורביט תונפק בנאסד"ק

תנפיק את חברת הבת שמרכזת את עיקר פעילותה ■ ל"גלובס" נודע כי תשקיף החברה עדיין חסוי ■ נבחרו כבר ארבעה חתמי ההנפקה, ובראשם RBC

הפייפ ליין של חברות ישראליות שרוצות לעבור השנה בשערי הנאסד"ק, הולך וגדל. WhiteSmoke ובריינסוויי כבר הגישו טיוטת תשקיף ראשונה לרשות לני"ע האמריקנית, ואורביט טכנולוג'יס מתקרבת בצעדי ענק לשלב זה. אמש דיווחה החברה, כחלק מתוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, כי חברה-בת שלה, אורביט מערכות תקשורת, "החלה בתהליך לקראת הנפקה בנאסד"ק".

נזכיר, כי תוכנית ההנפקה של החברה נחשפה כבר לפני כשנה ב"גלובס", במסגרת ראיון מקיף עם אבי כהן, מנכ"ל החברה ומי שמוביל אותה בהצלחה. כעת נודע, כי אורביט הגישה לרשות האמריקנית טיוטת תשקיף ראשונה, שעודנה חסויה. עוד נודע, כי כחתם ראשי ישמש בנק ההשקעות RBC, וכחתמי משנה ישמשו בנקי ההשקעות אופנהיימר, Needham וכן Merriman Capital. לפי הערכות, התשקיף יהפוך גלוי בתוך כחודשיים.

לאורביט טכנולוג'יס, שנסחרת כרגע לפי שווי של 229 מיליון שקל (67 מיליון דולר), יש שלושה קווי מוצרים. הראשון והעיקרי שבהם, הוא מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות ניידות ימיות, דוגמת אנייה בלב ים. כלי שיט שזקוק לתקשורת רחבת פס, אינו יכול להשיגה שלא דרך לוויין. אורביט מספקת מערכות אלו למגוון אניות - מטען, יאכטות, תענוגות, כאלו שמשמשות לקידוחי נפט וגז, ושל חילות-ים.

קו המוצרים השני (גם בתרומתו להכנסות), הוא מערכות עקיבה בין פלטפורמות ניידות ונייחות עבור לוויינים מנמיכי טוס, מזל"טים וטילים. מערכות אלו עוקבות אחר הביצועים של כלי התעופה, ומשדרות את המידע הנאסף לפלטפורמה הנייחת. קו המוצרים השלישי (והאחרון בתרומתו), הוא מערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסי משימה - מטוסים שתפקידם לאתר (דרך רדארים שמותקנים בהם) טרוריסטים, מבריחי סמים וכדומה. שלושת קווי המוצרים הללו פועלים בים, באוויר וביבשה. את רוב פעילותה מבצעת אורביט דרך החברה-בת המונפקת אורביט מערכות תקשורת (ראו גרף). היקף הגיוס ושווי החברה בהנפקה עדיין לא ידוע.

הערכות: אורביט תנפיק את חברת הבת בלבד

לפי הערכות, אורביט בחרה להנפיק את החברה-בת ולא להיות מונפקת בעצמה משתי סיבות עיקריות: הראשונה, לנתק בין השווי הנוכחי של החברה בת"א לבין השווי שייקבע בארה"ב; והשנייה, להציג את החברה המונפקת כשחקנית טהורה, ולא כחברת החזקות בעלת מבנה מורכב, שאינו ברור לציבור המשקיעים. כך תנסה החברה להציף ערך רב יותר.

תוצאות הרבעון הראשון שפרסמה אתמול החברה, יוכלו לתמוך בניסיון ההנפקה. אורביט סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 14.3 מיליון דולר - גידול שנתי של 18%.

שיעור הרווח הגולמי השתפר אף הוא וחצה לראשונה רף של 40%, כאשר עמד על 40.1% לעומת 35.7% ברבעון המקביל אשתקד. מגמה דומה נרשמה בשיעור הרווח התפעולי, שעמד על 8.9% לעומת 8.1% ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 978 אלף דולר לעומת 720 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד; ו-EBITDA של 1.6 מיליון דולר לעומת 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.